دپوی ۱۰۰۰ كانتینر برنج در گمرك شهید رجایی

دپوی ۱۰۰۰ كانتینر برنج در گمرك شهید رجایی


خبرها از دپوی حدود هزار كانتینر برنج در گمرك شهید رجایی به دلیل ابهام در اجرای استاندارد ۱۲۷ برنج سازمان استاندارد حكایت دارد.
به گزارش تسنیم، براساس مصوبه وزارت صمت و ابلاغیه گمرك، واردات برنج به كشور از ابتدای آذر سال جاری آزاد شده است؛ درحالی كه برنج‌های ثبت سفارش شده بعد از آذر به صورت عادی ترخیص شده، اما برنج‌های ثبت شده قبل از این ماه همچنان باید در انبار تحت كلید باشند.
نكته جالب توجه این‌كه خبرها از دپوی حدود هزار كانتینر برنج در گمرك شهید رجایی حكایت دارد. پیگیری‌ها نشان می‌دهد به‌جز موضوع ممنوعیت واردات كه از ده روز پیش لغو شده موضوع اختلافات گمرك و سازمان استاندارد مانع ترخیص این هزار كانتینر كالا از گمرك شده است.
پیگیری‌ها از گمرك شهید رجایی نشان می‌دهد، برخی از این محموله‌ها در خصوص اجرای استاندارد 127 برنج دچار مشكلاتی شده‌اند؛ درحالی كه در مصوبه اخیر ستاد تنظیم بازار آمده است، با عنایت به شرایط جنگ اقتصادی كشور و لزوم تامین مستمر كالاهای اساسی، اجرای استاندارد اجباری بخش فیزیكی تا پایان سال 99 به تعویق افتد. در ضمن با توجه به تخصیص ارز 4200 تومانی به این كالا كنترل رفع تعهد ارزی این كالا به عهده دستگاه مسؤول است و از این بابت تكلیفی متوجه سازمان ملی استاندارد نیست.