آقای بازیگر رقیب جشنواره تئاتر فجر

هادی حجازی‌فر قصد دارد جشنواره‌ تئاتری همزمان با جشنواره تئاتر فجر برگزار كند

آقای بازیگر رقیب جشنواره تئاتر فجر

هادی حجازی‌فر دیر وارد سینما شد، اما آن‌قدر در این مدت پركار بوده كه به‌سرعت مخاطبان خود را پیدا كرده است؛ او بازیگری است خوشفكر و حساس كه این حساسیت‌ها را در صفحه اینستاگرامش هم بروز می‌دهد و اتفاقا آنجا با مخاطبانش وارد گفت‌وگو می‌شود و آنها را با منطق‌های خودش همراه می‌كند. خوش‌قلم است و از معدود بازیگران سینماست كه نوشته‌های مجازی‌اش، نشان از مطالعات عمیقش در حوزه‌های گوناگون دارد.
اما اینها همه، شمایلی است كه ورود حجازی‌فر به سینما برای ما ساخته است و چنان‌چه می‌دانیم او از تئاتری‌های قدیمی است و اتفاقا در چند سال اخیر همواره گفته تئاتر را جدی می‌گیرد و می‌خواهد كاری اساسی برای آن بكند. چنین رویایی، از چندماه پیش و با شروع كار او به عنوان مدیر هنری در تئاتر هامون تحقق یافته و حالا هم آن كار اساسی كه قولش را داده بود در حال طی مقدمات است. منظورمان برگزاری جشنواره‌ای تئاتری است كه این بازیگر و كارگردان تئاتر قرار است برگزارش كند.
او دیروز در نشست خبری این رویداد شركت كرده و با ادعایی بزرگ هم به استقبال خبرنگاران رفته است. حجازی‌فر گفته اجازه برگزاری یك جشنواره تئاتری را همزمان با جشنواره فجر از مدیركل هنرهای نمایشی گرفته و از آنجا كه جشنواره فجر دیگر حال و هوای گذشته را ندارد، هامون فرصتی است برای كارهایی كه از جشنواره تئاتر فجر بیرون می‌مانند.
او از برگزاری نخستین جشنواره تئاتر هامون همزمان با جشنواره تئاتر فجر خبر داده كه خودش دبیری آن را بر عهده خواهد داشت. او گفته: به دلایل مختلفی تصمیم گرفتیم این جشنواره را همزمان با جشنواره تئاتر فجر برگزار كنیم. جشنواره فجر، جشنواره‌ای ملی است كه همه هنرمندان روزی رویای حضور در آن را داشته‌اند اما به خاطر محدودیت در پذیرش، بسیاری از كارهای خوب در حوزه تئاتر از جشنواره بیرون می‌ماند. اتفاق دیگری كه سبب شد این جشنواره را در این زمان برگزار كنیم این بود كه جشنواره تئاتر فجر دیگر حال و هوای گذشته را ندارد، چرا كه در گذشته هر سال دو سه نفر از فعالان در حوزه تئاتر به جامعه تئاتری معرفی می‌شدند، اما این اتفاق دیگر نمی‌افتد.
او همچنین به بخش‌های مختلف پذیرش آثار در نخستین جشنواره تئاتر هامون اشاره كرد و افزود: این جشنواره در دو بخش صحنه‌ای و نمایشنامه‌نویسی برگزار می‌شود و امیدواریم حداقل ده كار خوب را در حوزه صحنه‌ای انتخاب كنیم و برای راحتی بیشتر شركت كنندگان در این جشنواره در هر روز از برگزاری این جشنواره یك كار در دو سئانس اجرا می‌شود و در حوزه نمایشنامه‌نویسی نیز تعداد پذیرش آثار اهمیت ندارد، اما نمایشنامه‌های برگزیده پس از داوری مورد تقدیر قرار گرفته و نهایتاً به آنها پیشنهاد خرید متن را می‌دهیم و همان كارها را با كارگردانان برگزیده این جشنواره مطرح می‌كنیم.
حجازی فر همچنین درباره تقویم جشنواره بیان كرد: متقاضیان برای ثبت نام و تكمیل اطلاعات می‌توانند به سایت تئاتر هامون به نشانی www.hamoontheatre.com مراجعه كنند و از همین امروز ثبت نام خود را انجام دهند. همچنین 30 آذر امسال آخرین مهلت ثبت‌نام و ارسال طرح یا فیلم نمایش در بخش مسابقه نمایش‌های صحنه‌ای و پانزدهم دی ماه آخرین مهلت ثبت‌نام و ارسال متن در بخش مسابقه نمایش‌نویسی است.