«باد دوچرخه سوار» در فرانسه

«باد دوچرخه سوار» در فرانسه

پویانمایی «باد دوچرخه‌سوار» از تولیدات جدید كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان در بخش مسابقه فیلم‌های نوجوانان بیست‌ونهمین جشنواره بین‌المللی انیمیشن «نوئی مجیك» فرانسه نمایش داده می‌شود.
به گزارش جام‌جم، این انیمیشن كوتاه شش دقیقه‌ای آخرین ساخته نازنین سبحان سربندی است كه در این رویداد قرار است روزهای 13، 20 و 23 آذر 1398 (4، 11 و 14 دسامبر 2019) در یك مجموعه یك ساعت و 14 دقیقه‌ای برای مخاطبان با گروه سنی هفت سال به بالا همراه فیلم‌های كوتاه پویانمایی كشورهای فرانسه، چك، نروژ، آلمان، اسپانیا و بلژیك اكران شود و با رای تماشاگران بهترین اثر انتخاب شود.
داستان باد دوچرخه‌سوار در اصل باد جوانی است كه صاحب دوچرخه‌ای می‌شود. باد به وسیله دوچرخه سریع‌تر می‌وزد. بدون صرف انرژی زیاد آزادانه به هر طرف می‌رود و از گردش لذت می‌برد. از همه مهم‌تر این كه او تنها بادی است كه چنین وسیله‌ای دارد. این آزادی و قدرت تازه به او این امكان را می‌دهد دست به هر كاری بزند.  این فیلم پیش از این نیز در بخش مسابقه‌ سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی كارتون كلاب ایتالیا و نهمین جشنواره فیلم دوچرخه ویرجینیای آمریكا نمایش داده شد.
در بیست‌وپنجمین دور جشنواره نوئی مجیك فرانسه پویانمایی «وقتی كه بچه بودم» دیگر تولید امور سینمایی كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان نیز در بخش مسابقه حضور داشت. بیست‌ونهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم انیمیشن نوئی مجیك از 13 تا 24 آذر1398
(4 تا 15 دسامبر 2019) در شهر بگل كشور فرانسه برگزار می‌شود.