پیرمرد مرا آزار داده بود!

مرد گروگانگیر درباره انگیزه ربودن معلم زبانش ادعای عجیبی مطرح كرد

پیرمرد مرا آزار داده بود!

 مردجوانی كه با طرح ادعای عجیب ، با همدستی دو كشاورز، كارمند بازنشسته وزارت خارجه را 42 روز گروگان گرفته بود، بازداشت شد. متهم و همدستانش پول و خانه شش میلیارد تومانی گروگان را تصاحب كرده بودند.
به گزارش خبرنگار جنایی جام‌جم، 20 شهریور امسال مردی با حضور در شعبه ششم بازپرسی دادسرای جنایی تهران با طرح شكایتی به بازپرس احسان زمانی گفت: برادر 78 ساله‌ام كارمند بازنشسته وزارت خارجه است و سال‌ها مدرس زبان انگلیسی بود. از همسرش جدا شده و فرزندان وی خارج از كشور زندگی می‌كردند. هر از گاهی به دیدنش می‌رفتم و اگر كاری داشت انجام می‌دادم. حتی ما دو نفر یك حساب بانكی مشترك داشتیم .
 وی افزود: مدتی بود كه از او خبر نداشتم تا این‌كه دیروز پیامكی از بانك دریافت كردم كه نشان می‌داد از حساب مشتركمان 5/12 میلیون تومان پول برداشت شده است.
شك كردم و به تلفن برادرم زنگ زدم كه پاسخ نداد. مقابل خانه‌اش رفتم كه خبری از او نبود و همسایه‌هایش گفتند مدت زیادی است که او را ندیده‌اند. گمان می‌كنم بلایی سر او آمده باشد.
تحقیقات ماموران اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران در این باره آغاز شد تا این‌كه یك هفته بعد شاكی با پلیس تماس تلفنی گرفت و خبرداد فردی با او تماس گرفته و گفته برادرش را ربوده و اكنون او را در خیابان انقلاب رها كرده كه به آنجا رفته و وی را دست و پا بسته یافته است.
گروگان نجات یافته درپلیس آگاهی حاضر شد و در جریان تحقیقات گفت: 42 روز پیش بود كه هنگام ظهر برای بردن آشغال‌های خانه به خیابان رفتم و موقع برگشتنم دو نفر مرا هل دادند و به زور وارد خانه‌ام در محله فاطمی تهران شدند.
مرا كتك زدند، آب از آنها خواستم كه یك لیوان دادند و بعد از نوشیدن آن بیهوش شدم. بعد از به هوش‌آمدنم در خانه دیگری بودیم، آدم‌ربایان می‌گفتند تو را به شهركرمانشاه آورده‌ایم و 36 ساعت است بیهوش هستی. آنها مدارك و سند خانه شش میلیاردی و حساب بانكی‌ام را سرقت كرده بودند. كتكم زدند، بعد از 42 روز كه گروگانشان بودم، پول از حسابم برداشتند و به زور وكالت فروش خانه میلیاردی‌ام را از من گرفتند. بعد مردی كه سركرده‌شان بود به آنها ملحق شد.
او شهروز بود كه زبان انگلیسی به او یاد می‌دادم. آخرین روز دست و پایم را با طناب بستند و در خیابان انقلاب تهران رهایم كردند.
تحقیقات پلیسی ادامه داشت تا این‌كه چند روز پیش ماموران متوجه شدند خانه به كمك دو نفر از دوستان سركرده باند به صاحب یك نمایشگاه خودرو فروخته شده است. دو دوست متهم بازداشت شدند. آنها مدعی بودند دوستشان به آنها گفته خانه ارثی است و از پدربزرگش به او ارث رسیده و بعد از معامله به ما 200میلیون تومان داد.
مرد نمایشگاه‌دار نیز شناسایی و در تحقیق از وی معلوم شد كه فریب خورده و سرش كلاه رفته و در برابر خرید خانه به شهروز، چهار دستگاه خودروی مدل بالا از جمله لكسوس داده است.
شهروز سركرده باند تحت تعقیب پلیس بود تا این‌كه رد او شامگاه 17 آذر امسال در خانه برادرش در محله شاهین ویلای كرج به دست آمدو او با هماهنگی قضایی بازداشت شد.
او دیروز به شعبه ششم بازپرسی دادسرای جنایی تهران منتقل شد و ادعای عجیبی را درباره انگیزه‌اش ازاین آدمربایی مطرح كردو به بازپرس جنایی گفت: چند سال قبل بعد از آن‌كه برای یاد گرفتن زبان انگلیسی به‌خانه پیرمرد می‌رفتم، یك روز مرا بیهوش كرده و مورد آزار و اذیت قرار داد. از آن موقع كینه به دل گرفتم و حتی چندبار خواستم او را بكشم كه نشد.
بعد از چند سال موضوع را به دو نفر از دوستانم گفتم و به كمك آنها نقشه این آدم‌ربایی را طراحی كرده و به اجرا گذاشتیم. بعد از 42 روز او را رها كردیم. پول را از حسابش برداشتیم و خانه او را هم فروختیم . دو همدستم در آدم‌ربایی فراری هستند و فقط رابطان فروش خانه دستگیر شدند.
سركرده باند برای تحقیقات تكمیلی و شناسایی دو همدست فراری وی به اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران منتقل شد .