درخواست دیه از بیت‌المال بعد از مرگ قاتل

درخواست دیه از بیت‌المال بعد از مرگ قاتل

اولیای دم شهید بسیجی كه قاتلش هنگام فرار به هلاكت رسیده بود، با مراجعه به دادگاه كیفری درخواست پرداخت دیه از بیت‌المال را مطرح كردند.
به گزارش جام‌جم، اواسط سال 94 عملیات دستگیری باند قاچاق مواد مخدر در افسریه تهران كه از مدتی قبل تحت نظر پلیس بود، هنگام جابه‌جایی 204 كیلوگرم هرویین توسط ماموران و با كمك نیروهای بسیج آغاز شد. ماموران پلیس خانه فسادی را كه محل انجام كارهای خلاف باند خلافكار بود محاصره و اعضای باند را دستگیر كردند. یكی از قاچاقچیان شرور زمانی كه به ماشین پلیس منتقل شد، با دست دستبند‌زده ناگهان یك كلت كمری از كمرش بیرون كشید و با آن اقدام به تیراندازی به سمت سربازی كرد كه راننده خودروی پلیس بود، اما عدم تعادل او به دلیل بسته بودن دستش سبب شد كه تیرهای شلیك شده به سرباز اصابت نكند. در همان لحظه مرد بسیجی كه در كنار او نشسته بود برای خلع سلاح او، دستانش را گرفت.
جوان شرور با قنداق تفنگ به پیشانی او كوبید و بعد از شكستن جمجمه او سه تیر به سمتش شلیك كرد. سربازی كه راننده خودرو بود از ماشین پیاده شد تا به كمك مرد بسیجی برود، اما متهم از فرصت استفاده كرد و خودش را پشت فرمان خودرو رساند و اقدام به فرار كرد.
اما از آنجا كه دستان او با دستبند بسته بود و كنترل نداشت، بعد از این‌كه كمی در مسیر راند به شدت به یك تیر برق برخورد كرد و جان خود را از دست داد.
 یكی از ماموران پلیس كه خواهرزاده شهید بسیجی بود در گزارش ماجرا به مافوق خود گفت: «شهید بسیجی دایی من بود و وقتی در جریان عملیات دستگیری باند خلافكار قرار گرفت، با اشتیاق برای خدمت به جامعه اعلام آمادگی كرد و داوطلب شد.
وقتی مطلع شدیم راننده خودرو از ماشین پیاده شده و خودرو تحت اختیار متهم قرار گرفته او را تعقیب كردیم و دستور ایست دادیم، اما متهم كمی جلوتر ماشین پلیس را به تیر برق كوبید.» با توجه به هلاكت قاتل شهید بسیجی، اولیای دم او با حضور در شعبه دهم دادگاه كیفری یك استان تهران تقاضای دیه فرزندشان را از بیت‌المال
كردند.