2 مامور اخراجی، عامل انفجار مرگبار  در جایگاه سوخت

2 مامور اخراجی، عامل انفجار مرگبار در جایگاه سوخت

دو مامور اخراجی دستگاه نظامی كه جایگاه سوختی را در خرم‌آباد منفجر كرده و باعث شهادت دوپلیس شده بودند، بازداشت شدند.
محمد رزم، رئیس‌كل دادگستری استان لرستان به ایرنا گفت: 17 بهمن سال گذشته، جایگاه سوختی در شهرستان خرم‌آباد منفجر شد. در این حادثه دو مامور انتظامی به شهادت رسیدند.با تلاش‌های بسیار نیروهای امنیتی و سرنخ‌‌های به‌دست آمده سلاحی  كه از آن شلیك شده بود مورد بررسی قرار گرفت كه در این راستا افراد مرتبط هم شناسایی شدند. دو عامل اصلی این حادثه با پنهان كردن اسلحه خود و پوشیدن جلیقه ضد‌گلوله همچنین تهیه موتورسیكلت اقدام به تیراندازی به پمپ بنزین در منطقه دره گرم خرم‌آباد كرده كه تانكر سوخت منفجر شد.
 وی افزود: عاملان این حادثه انگیزه خاصی نداشته و تنها برای ایجاد رعب و وحشت اقدام كرده بودند.‌دو عامل اصلی حادثه تروریستی از عوامل اخراجی دستگاه‌های نظامی هستند و بازخرید شده‌اند كه در لرستان دستگیر شده و با قرار بازداشت موقت در زندان به سر می‌برند.كیفرخواست ارتكاب دو فقره قتل عمدی و تخریب و تحریك برای آنها صادر شده، چراكه عملیات این افراد منجر به ناامنی بود. جرم عاملان حادثه تروریستی محاربه است و به اشد مجازات خواهند رسید. این افرادی كه مسلح بودند قصد داشتند عملیات بزرگ‌تری را انجام دهند كه تبعات روانی گسترده‌ای در سطح استان داشته باشد كه جزئیات آن به‌زودی تشریح می‌شود. قرار است متهمان به‌زودی و به طور علنی محاكمه شوند.
این گزارش حاكی است، ساعت دو بامداد هفدهم بهمن سال گذشته، ماموران انتظامی شهرستان خرم‌آباد هنگام گشتزنی در محله دره گرم به دو سرنشین خودروی پراید كه در كنارجایگاه سوخت پارك شده بود، مشكوك شدند كه آنها به‌ محض مشاهده پلیس دست به تیراندازی زدند. در این درگیری، مهاجمان به تانكر خالی سوخت گاز مایع كه در محوطه جایگاه سوخت پارك شده بود، تیراندازی می‌كنند كه به انفجار مهیب و شكسته شدن شیشه‌های ساختمان‌های مجاور منجر می‌شود. در این درگیری، نجم‌الدین باوی سرباز و ستوان یكم جابر بیرانوند به شهادت رسیدند.