علی‌نژاد: «بنا»در چارچوب خودش حرف بزند

حمله سرپرست معاونت وزارت ورزش و جوانان به سرمربی كشتی فرنگی

علی‌نژاد: «بنا»در چارچوب خودش حرف بزند

 حمله سرپرست معاونت وزارت ورزش و جوانان به محمد بنا. همین چند روز پیش بود كه سرمربی تیم ملی كشتی فرنگی در اظهاراتی از تلاش مسؤولان وزارت ورزش برای بازگشت استراماچونی به استقلال و همچنین توجه بیش از اندازه به فوتبال گفته بود.
انتقادی كه با واكنش مهدی علی‌نژاد سرپرست معاونت وزارت ورزش و جوانان روبرو شده است. او روز گذشته در جلسه كمیسیون‌های وزارت ورزش و جوانان برای دقایقی پاسخگوی سوالات خبرنگاران شد.
 آقای علی‌نژاد به نظر می‌رسد جای كمیسیون فوتبال در بین همه كمیسیون‌ها خالی است.
فوتبال یك رشته است و كمیسیون‌ها برای كل ورزش فعالیت می‌كنند. كمیته هم حمایت هم برنامه‌ریزی دارد. بنابراین از یك رشته خاص حمایت نمی‌كنند.
 بدون تعارف از شما می‌پرسیم. یك انتقادی كه به وزارت ورزش می‌شود این است كه چرا فدراسیون‌ها به مدت طولانی با سرپرست اداره می‌شوند؟
انتخابات فرآیندی دارد ابتدا باید شرایط ایده‌آل باشد تا افراد در فصای آرام رقابت كنند. این زمان می‌برد تا شرایط آماده شود. بعد ثبت‌نام‌ها شروع می‌شود و فرآیند تایید هم زمانبر است. سرپرستان اختیارات روسا را دارند. تلاش می‌كنیم ثبت‌نام‌ها شروع شود. برای تنیس هم شروع كرده‌ایم. الان مشكل خاصی نداریم و فدراسیون‌ها شرایط‌شان مشخص است.
 و انتقادی دیگر این‌كه چرا كارمندان وزارت ورزش برای شركت در انتخابات و ریاست فدراسیون‌ها در اول صف هستند.
نمی‌توانیم حق ثبت نام را بگیریم، اما یكسری حقوق شهروندی هست. هیچ جا نیامده كارمندان دولت و وزارت نمی‌توانند نامزد شوند. نمی‌توان جلوی این موضوع را گرفت اما سیاست من است همكاران ما كمتر به انتخابات ورود كنند. عناصر فرهیخته در ورزش داریم كه می‌خواهند در ورزش فعالیت كنند.
 نظر شما درباره انتقاد محمد بنا از توجه بیش از اندازه وزارت ورزش به فوتبال چیست؟
این‌كه به ورزش‌های دیگر توجهی نداریم كم لطفی است. برای بنا احترام قائل هستیم اما او باید در چارچوب خودش صحبت كند. فدراسیون كشتی می‌داند ما حمایت‌های لازم را كرده ایم دیروز و امروز كمك‌های لازم را كرده ایم. روسای فدراسیون‌ها هم موظف هستند تلاش كنند و كمیته و وزارت هم كمك كنند.استقلال یك باشگاه بزرگ است و ده‌ها میلیون طرفدار دارد. وزارت به عنوان نهادی كه حمایت و نظارت می‌كند نمی‌تواند بی تفاوت باشد. استقلال با استراماچونی بعد از پنج هفته اول نتایج خوبی گرفت هر چند در ابتدا شعارهایی علیه او بود اما باشگاه حمایت كرد. حالا او ناگهان رفته و وزارت در جهت توجه به خواست مردم ایران كمك كرد این مشكل حل شود.
 آیا این وظیفه وزارتخانه است؟
ما به عنوان حامی ورود كردیم. از وزارت خارجه و عواملی كه می‌توانستند كمك كنند هم كمك گرفتیم. ما نقش حاكمیتی خود را داریم. البته تحریم‌ها را فراموش نكنیم.