هر اتفاقی بیفتد ما باید غرامت بدیم!

یكی از بندهای فاجعه بار قرارداد با ویلموتس فاش شد

هر اتفاقی بیفتد ما باید غرامت بدیم!

یافته‌های جدید از قرارداد مارك ویلموتس و فدراسیون فوتبال نشان می‌دهد ایران باید به این مربی غرامت 9 میلیارد تومانی بپردازد! در حالی كه مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال مدتی است می‌گوید قرارداد امضا شده بین طرفین بهترین قرارداد تاریخ تیم ملی است و همه چیز به نفع آنهاست، نتوانسته با وجود فسخ همین قرارداد توسط مارك ویلموتس، مربی جدید را انتخاب كند. به گفته خود او تا زمانی كه تكلیف قرارداد با مربی بلژیكی روشن نشود، امكان حضور مربی جدید نیست. اگر ویلموتس فسخ كرده پس مشكل كجاست؟!
بعضی منابع خبری می‌گویند مشكل اینجاست كه مربی بلژیكی رقمی نزدیك به دو تا سه میلیون یورو به عنوان غرامت می‌خواهد. فدراسیون فوتبال اما این موضوع را تكذیب كرده و می‌گوید بحث دو طرف بر سر سه ماه غرامت قرارداد است. این سه ماه هم 9 میلیارد تومان آب می‌خورد!
در حالی كه مهدی تاج مدام می‌گوید تلاش می‌كنند این غرامت را ندهند و حتی ممكن است پرونده به فیفا برود، افشای بندی از قرارداد ویلموتس و ایران نشان می‌دهد كلا حق با مربی بلژیكی است و این پرونده هم در سری پرونده‌هایی قرار می‌گیرد كه به نفع یك خارجی به پایان می‌رسد. براساس بند ۲ و ۳ ماده ۵ قرارداد فدراسیون فوتبال ایران با مارك ویلموتس تحت عنوان «فسخ قرارداد» چه فدراسیون به تعهدات خود پایبند نباشد و چه این عدم پایبندی به تعهدات از سوی سرمربی بلژیكی رخ دهد، باید از سوی فدراسیون فوتبال ایران حقوق سه ماه به عنوان خسارت به ویلموتس پرداخت شود. اتفاقا روز گذشته یكی از مسؤولان فدراسیون هم به نقل از ویلموتس گفت این مربی اعلام كرده چه او فسخ كرده باشد و چه فدراسیون، باید ایران غرامت را پرداخت كند!
این گفته هم نشان می‌دهد فدراسیون فوتبال و مهدی تاج به صورت دقیق درباره جزئیات بحث‌های صورت گرفته بین دو طرف، شفاف سازی نمی‌كنند. قرار است به زودی وكلای فدراسیون فوتبال و وكلای ویلموتس با هم جلسه‌ای برگزار كنند و در این باره به جمع بندی برسند. نكته اینجاست که امضای قرارداد جدید هم در گرو تعیین تكلیف ویلموتس و فدراسیون فوتبال است.