جام تختی؛ آخرین فرصت كشتی‌گیران

مشتاقان سهمیه المپیک در کرمانشاه روی تشک می‌روند

جام تختی؛ آخرین فرصت كشتی‌گیران

جام بین‌المللی تختی آخرین فرصتی است كه كشتی‌گیران مدعی حضور در المپیك می‌توانند بخت خود را در اوزان جدید امتحان كنند. در روزهای گذشته از سوی فدراسیون كشتی اسامی نفرات مجاز برای حضور در جام بین‌المللی تختی اعلام شد و این در حالی بود كه برخی كشتی‌گیرانِ مدعی كه تصور می‌کردند امسال در وزن المپیكی و جدید، شانس خود را برای رسیدن به دوبنده تیم ملی امتحان می‌كنند، نام‌شان همچنان در اوزان قبلی و غیرالمپیكی دیده می‌شود.
این در شرایطی است كه كادرفنی تیم ملی بارها تاكید كرده جام تختی اصلی‌ترین میدان و محك كشتی‌گیران برای رسیدن به دوبنده تیم ملی است و هر كسی (غیر از نفراتی كه با نظر كادرفنی از حضور در جام تختی معاف شده‌اند) در این رقابت‌ها شركت نكند، عملا شانس حضور در المپیك را از دست خواهد داد. البته جدا از این، كشتی‌گیرانی هم كه در جام تختی روی تشك می‌روند، در همان وزن مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و اگر در وزن غیرالمپیكی حضور داشته باشند، دیگر به جمع اوزان المپیكی اضافه نخواهند شد.
محسن كاوه، مدیر تیم‌های ملی كشتی آزاد در این رابطه به تسنیم گفت: ما به كشتی‌گیری مثل محمدجواد ابراهیمی كه در 92 كیلوگرم لیگ كشتی‌های خوبی گرفت در این وزن سهمیه دادیم، اما اگر می‌خواهد شانسش را برای حضور در المپیك در 97 كیلوگرم امتحان كند، باید از طریق هیات استانش درخواست حضور در رقابت‌های وزن 97 كیلوگرم جام تختی را بدهد و ما هم موافقت می‌كنیم و مشكلی وجود ندارد، اما اگر كشتی‌گیری در همان وزن سابقش كشتی گرفت، دیگر شانسی بعد از جام تختی برای حضور در اوزان المپیكی ندارد.
 قاسمپور هم در تختی هست
درحالی كه پیش از این اعلام شده بود كامران قاسمپور به دلیل آسیب دیدگی از ناحیه زانو باید عمل جراحی را پشت سر بگذارد، حالا مشخص شده است این مدعی وزن ۸۶ كیلوگرم مشكلی برای حضور در جام تختی نخواهد داشت. همان طور كه پیش از این نیز عنوان شده بود، كامران قاسمپور با وجود مصدومیت از ناحیه زانو و در حالی كه نتوانسته بود پیش از مسابقات امیدهای جهان تمرین خوبی انجام دهد، راهی این رقابت‌ها شد و البته بدون مشكل، طلای وزن 86 كیلوگرم كشتی آزاد زیر 23سال جهان را از آن خود كرد.
بعد از بازگشت از بوداپست مجارستان، این كشتی‌گیر در لیگ برتر و مسابقات باشگاه‌های جهان نیز كشتی گرفت و این نگرانی وجود داشت كه میزان آسیب‌دیدگی زانویش افزایش پیدا كند. بعد از معاینه دكتر كیهانی و MRI از پای مصدوم او، مشخص شد خوشبختانه رباط ACL زانوی قاسمپور كه قبلا گفته شده بود دچار پارگی شده، مشكل حادی ندارد و آسیب دیدگی او پارگی جزئی مینیسك است. بنابراین مشكلی برای حضور در جام تختی نخواهد داشت.
رقابت‌های بین‌المللی كشتی آزاد جام تختی طی روزهای 18تا 20 دی ماه در كرمانشاه برگزار خواهد شد.