كار استقلال با استراماچونی تمام شد؟

مخالفت وزارتخانه با شرط حذف فتح‌ا...‌زاده

كار استقلال با استراماچونی تمام شد؟



بازیكنان استقلال تهران قطعا زودتر از هواداران فوتبال در جریان اخبار مهم این باشگاه قرار می‌گیرند. به همین خاطر وقتی سه‌شنبه‌شب آنها دسته جمعی آندره‌آ استراماچونی را در اینستاگرام آنفالو كردند، هواداران به این نتیجه رسیدند كار این مربی با استقلال تمام است. با ادامه دار شدن بلاتكلیفی استقلال و همین‌طور قهر استراماچونی، بازیكنان تصمیم گرفتند این كار را در فضای مجازی انجام دهند و به شایعات جدایی این مربی بیشتر دامن بزنند. رفتار آنها به این معنا بود كه كلا با او قهر كرده و دیگر ارتباطی ندارند. بعد از تعطیلات لیگ ارتباط بازیكنان استقلال با استراماچونی قطع شد. در واقع او تصمیم گرفت این ارتباط را كمتر و كمتر كند. بازیكنان هم كه دیدند او با وجود گرفتن پولش از استقلال، برنمی‌گردد تصمیم گرفتند در فضای مجازی دست به چنین كاری بزنند. نكته اینجاست كه بعد از بازی با ماشین‌سازی تبریز كه به شكست استقلال منجر شد، بازیكنان علیه استراماچونی موضع گرفته و به گلایه از این مربی پرداخته بودند.
همزمان با این اتفاق شایعات بیشتر و بیشتر شد. دیروز از باشگاه استقلال خبر رسید مذاكرات با این مربی دوباره به بن‌بست خورده است. استراماچونی كه پیش از این اعلام كرده بود هیچ شرطی برای باشگاه استقلال ندارد، دوباره شرایطی پیش روی استقلال قرار داد، به شكلی كه روز گذشته بیشتر خبرگزاری‌های معتبر اعلام كردند همكاری آنها به پایان رسیده و این باشگاه حتی مذاكراتی با یكی از مربیان دیگر داشته است.
دیروز تمام اخبار حكایت از بن‌بست مذاكرات بین استقلال و استراماچونی داشت. استراماچونی از طریق وكیل خود در دوحه تمام شروطش را مطرح كرد. این شروط مورد قبول استقلال واقع نشد. از سویی خبر دیگری هم رسید مبنی بر این كه وزارت ورزش به عنوان متولی استقلال هم موافق شروط او نبوده است. روز گذشته خبرگزاری فارس هم در این باره نوشت: «در مذاكرات صورت گرفته این موضوع كه استراماچونی خواستار حضور نداشتن علی فتح‌ا...‌‌زاده در هیات مدیره باشگاه استقلال شده صحت دارد و سرمربی ایتالیایی روی این موضوع تاكید كرده است. مسؤولان وزارت ورزش بعد از صحت این پیام استراماچونی از طریق مسؤولان باشگاه استقلال به وكیل این مربی پیام دادند مسائل مدیریتی و عزل و نصب در باشگاه استقلال تصمیمات كلان مدیریتی محسوب می‌شود كه در حیطه اختیارات سرمربی نیست و این درخواست كاملا غیرمتعارف است؛ بنابراین اگر استراماچونی می‌خواهد به استقلال برگردد در این گونه مسائل حق دخالت نخواهد داشت.»
به موازات این وقایع، اتفاق دیگری هم رخ داد. فرهاد مجیدی به ناگهان از پاریس بازگشت. او كه به فرانسه رفته بود تا به قول خودش در یك دوره كلاس مربیگری شركت كند، ناگهان سر از تهران در آورد. البته مجیدی كسی را در جریان اخبار قرار نمی‌دهد و شاید كلاس او بسیار كوتاه مدت بوده است. با بازگشت فرهاد به تهران، شایعه بازگشت او به استقلال جدی و جدی‌تر شد. روز گذشته البته مسؤولان این باشگاه تصمیم گرفتند به رسانه‌ها بگوید در حال مذاكره با یك مربی خارجی دیگر هستند، تا مزه دهان هواداران را درباره فرهاد بفهمند و ببینند آنها نظرشان را درباره شماره 7 محبوب عوض می‌كنند یا نه؟