مادر محیط‌زیست، قربانی سرقت طلاهایش شد

مادر محیط‌زیست، قربانی سرقت طلاهایش شد

مرد همسایه كه با انگیزه سرقت طلاهای زن كوهنورد مهابادی او را خفه كرده و به قتل رسانده بود، بازداشت شد.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، ساعت 9 صبح چهارشنبه هفته گذشته، یازدهم دی امسال خدیجه خدیر، كوهنورد ۷۰ ساله مهابادی كه فعال محیط‌زیست بود و از او به عنوان مادر محیط‌زیست در مهاباد یاد می‌شود، از خانه اش در یكی از محله‌های شهر خارج شد. این زن كوهنورد در زمینه پاكسازی زباله‌ها  در مسیرهای محیط‌زیستی و كوهستان فعالیت داشت. او مدتی بود به دلیل بیماری از ناحیه پا به درستی به كوهنوردی نمی‌پرداخت. روز پنجشنبه وقتی به خانه برنگشت، خانواده‌اش نگران حال وی شده و موضوع را به هیات كوهنوردی مهاباد اطلاع دادند. از آن موقع بود كه كوهنوردان در قالب چند گروه عملیاتی مسیرهایی را كه احتمال كوهپیمایی و پیاده روی او بود، جست‌و‌جو كردند اما ردی از او به دست نیامد و ماجرای ناپدید شدن مرموز وی به پلیس آگاهی مهاباد گزارش شد. تحقیقات پلیسی در این باره آغاز شد و ماموران به سرنخ‌هایی دست یافتند كه احتمال می‌رفت بلایی سر این كوهنورد زن آمده باشد، چراكه او طلاهایی نیز همراه داشته است.
ماموران با بازبینی دوربین‌های مداربسته به تصایری دست یافتند كه نشان می‌داد، مردی كه از نزدیكان او بوده و در همسایگی‌اش زندگی می‌كرده، زن كوهنورد را سوار خودرویش كرده است. همین سرنخ كافی بود دو روز پیش او به عنوان مظنون اصلی این پرونده بازداشت شود.
 متهم در بازجویی پلیسی ابتدا اظهاراتی ضد و نقیض مطرح كرد اما در ادامه تحقیقات به قتل زن كوهنورد اعتراف كرد و گفت: به خاطر صمیمیت و ارتباط خوبی كه با این خانواده داشتم به خانه شان رفت و آمد داشتم. می‌دانستم این زن طلاهایی به همراه دارد. بنابراین وسوسه شدم آنها را سرقت كنم. روز چهارشنبه سوار خودرویم، در حال عبور از خیابان بودم كه زن كوهنورد رادیدم. بعداز حرف زدن با او متوجه شدم، می‌خواهد برای كوهنوردی برود. از او خواستم سوار خودرویم شود تا وی را تا مسیری برسانم كه قبول كرد. در جاده بوكان، وی را با دستانم خفه كردم. بعد طلاهایش را سرقت و با انداختن جسد او در جاده از محل فرار كردم.
ماموران همراه متهم به محل رها كردن جسد اعزام شدند و بعد از جست‌و‌جو در محل، توانستند جسد زن كوهنورد را كشف كنند.