بخشش  عامل جنایت مستانه

بخشش عامل جنایت مستانه

مرد جوان كه در حالت مستی بعد از عروسی، دوستش را با ضربه چاقو به قتل رسانده بود، با بخشش مادر مقتول از قصاص نجات پیدا كرد.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، 12اردیبهشت 96 رسیدگی به قتل مرد جوان به نام حمید در نزدیكی پارك بی‌سیم با گزارش اهالی محل در دستور كار پلیس قرار گرفت.
شاهدان عینی ماجرا در اظهارات خود به پلیس گفتند: «ساعت حدود 11 شب بود و حمید و یكی دیگر از دوستانش در نزدیكی خانه‌شان در كوچه قدم می‌زدند. همان وقت یكی از دوستان قدیمی حمید به نام صادق كه از اهالی همین محله هم هست، از خودروی خود پیاده شد و در حالی كه مشخص بود مست است، اقدام به خودزنی كرد. حمید برای این‌كه مانع او شود به سمتش رفت، اما یك دفعه صادق به او چاقویی زد و بعد از محل دور شد.»
دو روز بعد از حادثه، متهم در منزل یكی از دوستانش دستگیر شد و در دادگاه در دفاع از خود گفت: «شب حادثه، عروسی یكی از دوستانم بود و من مقدار زیادی مشروب خورده بودم. وقتی با ماشین به محل رسیدم در حال خودم نبودم و نمی‌دانم، چرا اقدام به خودزنی با چاقو كردم. حمید رفیق روزهای كودكی من بود و او را خیلی دوست داشتم. قصد نداشتم به او چاقو بزنم ولی زمانی كه نزدیك شد چاقو به او اصابت كرد.»
با تلاش خانواده صادق برای جلب رضایت
ولی دم پرونده؛ مادر حمید از قصاص متهم اعلام گذشت كرد.
متهم در جلسه رسیدگی از لحاظ جنبه عمومی جرم، در شعبه دهم دادگاه كیفری یك استان تهران گفت: «مادر حمید را خاله صدا می‌زدم و از این‌كه او را عزادار كردم، خیلی ناراحتم. حمید را مثل برادرم دوست داشتم و حالا مادر او با بخشش من، در حقم بزرگواری كرد و مرا تا آخر عمر مدیون خود كرد. از كرده خود پشیمانم و تقاضای تخفیف در مجازات دارم.»
پس از دفاعیات متهم، قضات دادگاه برای تصمیم‌گیری درباره مجازات او از جنبه عمومی جرم وارد شور شدند.