موج انفجار موشک‌ها در نیویورک

مردم، چهره‌ها و خیلی از كاربران شبكه‌های اجتماعی به اقدام روز گذشته ایران واكنش نشان دادند

موج انفجار موشک‌ها در نیویورک

عنوان انتقام سخت را دیگر همه مان شنیده‌ایم، اتفاقی كه بامداد روز گذشته عملی شد و گوش رسانه‌ها را از خبر حمله موشكی ایران به پایگاه نظامی آمریكا پر كرد. این جریان باعث شد تا باز هم بخش مجازی دنیای واقعی ما هم پر شود از واكنش‌ها و جمله‌های قصار مردم و خیلی از چهره‌های مختلفی كه نه تنها در ایران كه در سراسر دنیا هستند و این ماجراها را رصد می‌كنند. جریانی كه هیچ جوره نمی‌شود از كنار آن بی‌تفاوت گذشت. توییتر كه سال‌هاست از پایگاه‌های اصلی اخبار و به‌خصوص جمله‌ها و واكنش‌های مختلف به حساب می‌آید؛ روز گذشته هم با مجموعه‌ای از نقطه نظرات و عكس‌های گوناگون پر شده بود از هشتگ انتقام سخت. ما هم طبق روال این چند روز غمبار و خونین سری به برخی از آنها زدیم.


مایكل مور، مستندساز مشهور آمریكایی كه از ابتدای این جریان واكنش‌های جالب توجهی داشت، نوشت: قصاص توسط ایران آغاز شده است. من دعا می‌كنم كه فرزندان و دختران ما در نیروهای مسلح خوب باشند. من اعتماد دارم و انتظار دارم كه ایران وعده خود را حفظ كند و هیچ غیرنظامی آمریكایی را نكشد. اهداف آنها سربازان، رهبری منتخب و نظامی ما و زیرساخت‌های سایبری ما خواهد بود.



رابرت دنیروو، بازیگر آمریكایی كه او هم جزو چهره‌هایی است كه تا امروز توییت‌های زیادی را در واكنش به اتفاقات اخیر منتشر كرده، روز گذشته با انتشار یك كارتون در صفحه توئیتر خود نوشت: كاری كه باید انجام شود...!
همچنین #انتقام_سخت هم ادامه توییت او بود كه از ابتدا با انتقادات تندی كه به ترامپ داشت، نوشته بود.




میشا كالینز، بازیگر و نویسنده آمریكایی كه بعد از اقدام ترامپ به فارسی نوشت «ما مردم آمریكا می‌دانیم كه مردم ایران و فرهنگ‌شان از گنجینه‌های دنیا هستند. ما رئیس‌جمهورمان نیستیم»، در تازه‌ترین توییتش بعد از هدف قرار گرفتن پایگاه نظامی آمریكا توسط ایران بازهم به فارسی نوشت: «مردم آمریكا جنگ با ایران نمی‌خواهند.»





خبرنگار فاكس‌نیوز در پنتاگون هم به حمله موشكی به پایگاه عین الأسد واكنش نشان داد و نوشت: ‏یك مقام ارشد نظامی آمریكا در عراق گفته «زیر حمله موشكی از ایران هستیم. یا موشك كروز است یا موشك‌های بالستیك كوتاه‌برد. در سرتاسر كشور [عراق]




 حساب توئیتری روزنامه آمریكایی نیویورك‌تایمز به نقل از «دیوید لئون هارت» مقاله‌نویس این نشریه نوشت: (ترامپ) از زمان رسیدن به مقام ریاست‌جمهوری، هزاران دروغ گفته است. به نظر می‌رسد كه او دوباره دروغ می‌گوید - در مورد این‌كه چرا دستور ترور (سردار) قاسم سلیمانی را صادر كرده است.



خبرنگار نیویورك تایمز نوشت: اولین راكت در ساعت ۱ و 20 دقیقه به وقت محلی به پایگاه هوایی عین‌الاسد برخورد كرد، همان لحظه‌ای كه موشك آمریكایی شهید قاسم سلیمانی را هدف قرار داد.



كیم داتكام، كارآفرین آمریكایی به توئیت دونالد ترامپ كه نوشته بود «همه چیز خوب است» واكنش نشان داد و گفت: « همه چیز خوب است؟ تا كجا خیلی خوب؟ تحریم‌های غیرانسانی تو قبلا بسیاری از ایرانیان را كشته است. اكنون تو جنگی را آغاز می‌كنی كه ممكن است میلیون‌ها نفر را به كشتن دهد و همچنان همه چیز خوب است؟ تو وعده دادی جنگ‌ها را خاتمه‌دهی و سربازان آمریكایی را به خانه برگردانی، با شعار نخست آمریكا، به یاد داری؟ انحراف استیضاح شما یك عمل خودخواهانه و شرورانه است.»


یكی از كاربران به اسم malih_toosi @ با انتشار این عكس نوشت: وقتی ترامپ میگه همه چیز خوبه !
#انتقام_سخت



کاربر دیگری با نام MR_Masoumi72 @  با عكسی كه منتشر كرد نوشت: خاورمیانه به‌زودی بزرگ‌ترین صادركننده تابوت به آمریكا خواهد شد...



یكی از اتفاقات جالب مجازی ویرایش اطلاعات ویكی پدیای پایگاه هوایی الاسد آمریكا بود، اطلاعاتی كه وقتی آن را جست وجو می‌كردید با این جملات روبه‌رو می‌شدید.