دقیقا   کدام پیروزی؟

آیا نمایندگان اعزامی ایران به AFC واقعیت را می‌گویند؟

دقیقا کدام پیروزی؟

نمایندگان اعزامی به مقر AFC گفتند خطر از بیخ گوش ایران گذشت و میزبانی بازی‌های ایران به كشورمان رسید.
مهدی علی‌نژاد، سرپرست معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش، ابراهیم شكوری، سرپرست دبیركلی فدراسیون فوتبال و مدیران چهار باشگاه پرسپولیس، استقلال، سپاهان و شهرخودرو به مالزی رفتند و با دبیركل كنفدراسیون فوتبال آسیا دیدار كردند. آنها در بازگشت تلاش فراوانی كردند تا حضورشان در مقر كنفدراسیون فوتبال آسیا را بسیار ثمربخش و نتیجه دیدارهایشان را معجزه‌آسا قلمداد كنند؛ اما حقیقت به گونه‌ای دیگر بود.
آنها در بازگشت از امتیازهای فراوان كنفدراسیون صحبت كردند در حالی كه این گونه نبود و كنفدراسیون بیانیه دوم خود را با لحنی متفاوت در برابر نمایندگان ایران قرار داد و آنها هم در كمال شگفتی پذیرفتند كه مطابق میل آنها و دقیقا بر اساس برنامه نوشته شده توسط عربستان بازی كنند. به این ترتیب كه دو تیم استقلال و شهر خودرو باید امروز به جای تهران و مشهد در دبی از حریفان خود پذیرایی كنند و در صورت صعود به دور گروهی، هر چهار تیم ایرانی باید در سه بازی دور رفت مهمان حریفانشان باشند.
شهر خودرو ایران قرار بود چند روز قبل در مشهد از الرفاع بحرین پذیرایی كند؛ اما این بازی امروز در شارجه امارات برگزار می‌شود. استقلال ایران هم كه قرار بود هفته قبل در تهران از الكویت كویت میزبانی كند، امروز در ورزشگاه العویر شهر دبی با حریف بازی می‌كند.
اگر این دو تیم به دور گروهی صعود كنند، چهار نماینده ایران باید 12 بازی را در خانه حریفان بازی كنند و مشخص نیست در این اوضاع و احوال، نمایندگان وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال، از كدام برد و پیروزی بزرگ حرف می‌زنند؟
عربستان به دلیل نفوذ بالا توانست بازی‌های خود با ایران را به زمین بی‌طرف بكشاند و این بار هم توانست تن ما را بلرزاند. فقط به این دلیل كه نفوذ داشت. عربستان و امارات 6 سال است جنگ با یمن را آغاز كرده‌اند و در پاسخ حملاتشان به مواضع غیرنظامی و بیمارستان‌ها و مدارس یمن، موشك‌هایی را از طرف مقابل دریافت كرده‌اند. آیا كسی را داشتیم كه در كنفدراسیون از این جنگ حرف بزند؟
فقط در دو سال اخیر 200 موشك یمنی در عربستان به زمین خورده است. آیا فردی بود كه از ناامنی در عربستان حرف بزند؟ حقیقت ماجرا این است كه ما مدام در حال مبارزه با هم هستیم و اركان فوتبال عربستان نه تنها با هم متحد هستند كه تمام فدراسیون‌های عربی (به‌جز قطر) را در كنار خود قرار داده‌اند تا به اهدافشان نزدیك شوند. تلاش فراوانی شد تا سفر به مقر AFC را یك برد كامل برای فوتبال ایران وانمود كنند در حالی كه حقیقت ماجرا چیزی دیگری بود و ما به حداقل‌ها رضایت دادیم و دقیقا همان نقشه راهی را پذیرفتیم كه آنها در بیانیه دوم خود به ما نشان داده بودند.
ما دقیقا مطابق میل عربستان و كنفدراسیون عربی فوتبال آسیا بازی كردیم و به هر چه تحمیل كردند، گردن نهادیم. وقتی همه ظلم‌ها را پذیرفتیم، پس به مردم ظلم مضاعف نكنیم و با آنها صادقانه حرف بزنیم.