با ما به كنارك بیا

با ما به كنارك بیا

سیدمجتبی ظریفیان كه میان مخاطبان كودك سیما با نام عمو مهربان شناخته می‌شود، چند روز پیش ویدئویی از كودكان سیستان و بلوچستان در صفحه اینستاگرامش منتشر كرد كه نشان می‌داد این مجری و برنامه‌ساز كودك به مناطق سیل‌زده سفر كرده است. او همچنین آخر هفته برنامه «با ما بیا» را كه از شبكه دو سیما پخش می‌شود در كنار بچه‌های كنارك روی آنتن برد.
 مهربانی  با بلوچستان
ابتدای امسال بود كه سیل سین هشتم سفره هفت‌سین مردم برخی مناطق كشورمان شد و بسیاری را داغدار كرد. در آن زمان بسیاری از هنرمندان راهی مناطق سیل‌زده شدند و البته بیشترین توجه آنان بر كمك‌رسانی به كودكان بود كه آسیب‌پذیری روانی و جسمی‌شان در شرایط دشوار، بیش از دیگران است.  سیدمجتبی ظریفیان و آزیتا رضایی (خاله رویا) یكی از گروه‌های برنامه‌ساز بودند كه به مناطق سیل‌زده سفر كردند. مدتی پیش دوباره این بلای طبیعی در سیستان و بلوچستان خسارت و داغ به بار آورد و عواقب آن همچنان ادامه دارد. این‌بار هم گروه «با ما بیا» به همت مدیران شبکه2 دست به كار شدند؛ به این خطه رفتند و جمعه ساعت 14 و 30 دقیقه در كنار مردم و بچه‌های كنارك كه به تازگی سیل را از سر گذراندند و با آسیب‎های آن دست و پنجه نرم می‌كنند، برنامه‌شان را روی آنتن فرستادند.
 رسالت خنده
رضایی یا همان خاله رویای بچه‌ها پیشتر درباره سفرشان به آق‌قلا و دیگر مناطق سیل‌زده به جام‌جم گفته بود: ما هم به آق‎قلا و اطراف آن سفر كردیم و هم به شهرهای مختلف خوزستان از جمله اهواز، سوسنگرد، باوی و روستای چم خزان رفتیم.
واقعیت این است كه وقتی مشكلی پیش می‌آید همه باید دست در دست یكدیگر دهیم و احساس همدلی و همكاری را تكثیر كنیم. هركس بسته به توانایی‌هایش هر چه از دستش برمی‌آید باید انجام دهد. یكی‌ این كه به همدیگر روحیه دهیم. به‌ویژه ما تلویزیونی‌ها كه جزو خانواده‌های ایرانی شده‌ایم. بچه‌ها در خانه‌هایشان از تلویزیون ما را می‌بینند و به این طریق ما را جزو اعضای خانواده شان به حساب می‌آورند.  به همین دلیل وقتی در بحران كنارشان باشیم، احساس خوبی خواهند داشت. خیلی مهم است كه به افراد آسیب دیده این حس را بدهیم كه تنها نیستند. رسالت ما در این سفر همین بود، رفتیم كه خنده به لب‌هایشان بیاوریم. رفتیم كه به آنان روحیه بدهیم تا این اتفاقا سخت و سهمگین را تحمل كنند. بازخوردهای خوبی هم گرفته و می‌دیدیم مردم از حضور هنرمندان، گروه‌های نمایشی كودكان و كمك‌هایی از این دست احساس رضایت دارند. در واقع ارگان‌ها به كمك‌های مردمی از قبیل غذا، لباس، اسباب‌بازی و... سامان می‌دادند.  در زمان زلزله برنامه ما كمك‌هایی را جمع‌آوری كرد اما این بار صرفا جاهایی كه به آنها اطمینان داشتیم را به مردم معرفی و خودمان با حضور در این مناطق تلاش كردیم دل بچه‌ها را شاد كنیم.