معمای ناپدید شدن راننده با مرگ تنها مظنون  پیچیده شد

معمای ناپدید شدن راننده با مرگ تنها مظنون پیچیده شد


مرد 37 ساله كه تنها مظنون پرونده ناپدید شدن مرد میانسال بود، وقتی بعد از 14 سال به كشور بازگشت، بر‌اثر ایست قلبی فوت شد و راز پرونده سر به مهر ماند.
به گزارش خبرنگار جنایی جام‌جم، روز شانزدهم اسفند سال 84 مرد جوانی با حضور در شعبه سوم بازپرسی دادسرای جنایی تهران شكایت كرد پدر 57 ساله‌اش با سوار شدن به خودروی پژو 405 خود از خانه بیرون رفته و دیگر بازنگشته است. در این مرحله، پرونده در اختیار ماموران اداره دهم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت و پسر مرد گمشده در اظهاراتش گفت: پدرم به كار آزاد مشغول بود. روز پانزدهم اسفند سال 84  با خودرویش از خانه بیرون رفت و ناپدید شد. سراغ او را از اقوام، دوستان و همسایه‌ها گرفتیم. كسی از او خبری نداشت، حتی به بیمارستان‌ها و پزشكی قانونی نیز سر زدیم كه خبری از او نبود. گمان می‌كنیم بلایی  سرش آمده باشد.  در جریان تحقیقات دستور توقیف خودروی مرد گمشده صادر شد تا این‌كه چند ماه بعد رد خودرو كه در اختیار مرد جوانی بود در شهرستان سروآباد استان كردستان به دست آمد و او بازداشت شد. این مرد در اظهاراتش گفت: معمار ساختمانم. كارگرم بنیامین مدعی بود این خودرو متعلق به خودش است و آن را به من فروخت. بعد از گرفتن پول، دیگر سركار نیامد.
 در جریان تحقیقات معلوم شد او در این ماجرا نقشی نداشته و نمی‌دانسته كارگرش فریبش داده و خودروی فرد دیگری را فروخته است. این مرد آزاد شد و كارگرش به‌عنوان تنها مظنون پرونده تحت تعقیب قرار گرفت كه معلوم شد او مخفیانه ایران را ترك كرده و به كشور عراق رفته است. فرار او و فروش خودرو باعث شد ماموران احتمال دهند مرد گمشده قربانی سرقت خودرویش شده است. حتی برای دستگیری تنها مظنون  از طریق پلیس بین‌الملل تلاش كردند كه بی‌فایده بود. چند روز پیش و با گذشت 14 سال از این ماجرا، پلیس ایران  مطلع شد مرد فراری غیر‌قانونی به ایران بازگشته  و در خانه اجاره‌ای در شهرستان رباط كریم به سر می‌برد. ماموران اداره دهم پلیس آگاهی تهران با هماهنگی قضایی ساسان غلامی، بازپرس شعبه سوم دادسرای جنایی تهران برای دستگیری تنها مظنون 37 ساله به خانه‌‌اش اعزام شدند كه معلوم شد او یك روز قبل حالش بد شده كه بعد از انتقال به بیمارستان بر اثر ایست قلبی فوت شده است. همزمان با تایید مرگ تنها مظنون پرونده، سرنوشت مرد گمشده در‌هاله‌ای از ابهام باقی ماند.