چرا فدراسیون فوتبال صداقت نمی‌داند؟

چرا فدراسیون فوتبال صداقت نمی‌داند؟


جیانی د‌بیاسی سرمربی ایتالیایی در گفت‌وگو با ایتالیا سرا گفت «مذاكرات با فدراسیون فوتبال ایران انجام شده و فقط مانده توافق بر سر جزئیات». این جمله را كنار جمله سخنگوی فدراسیون فوتبال ایران بگذارید كه گفت: «هرگونه مذاكره با دبیاسی را تكذیب می‌كنیم».
همین دو جمله، واقعیت تلخ حاكم بر فوتبال ما را نمایان می‌كند. این نشان می‌دهد در دوره جدید مدیریت بر فوتبال ایران، اساس همه چیز بر نگفتن واقعیت است. مردم حق دارند بدانند؛ اما وقتی به آنها واقعیت را نمی‌گویید ظلم كرده‌اید. ظلم بزرگ‌تر آن است كه واقعیت را وارونه نشان دهید. فوتبال ما در سه سال اخیر، در سراشیبی قرار گرفت و اتفاقات تلخ بسیاری را دید كه بخش اعظم آن به دلیل ناكارآمدی سیستم مدیریتی و بخشی دیگر به دلیل اصرار بر كتمان حقیقت بود.
همین كه بعد از فاجعه ویلموتس به دنبال یك مربی خارجی دیگر رفتید، خود اشتباه بزرگی بود؛ اما اشتباه بزرگ‌تر را وقتی مرتكب شدید كه صداقت نداشتید. ماجرای تلخ ویلموتس به همه ثابت كرد اگر حقیقت را در زمین پنهان كنید، باز هم رشد می‌كند و خودش را به همه نشان می‌دهد. چه اصراری دارید بر ادامه این رویه ناصواب؟ چرا یك بار راست نمی‌گویید تا طعم شیرین صداقت را بچشید؟ اگر چهارچرخ خودروی فوتبال ما پنچر شده به این دلیل است كه در جاده آسفالت حقیقت نراندید. لطفا اجازه دهید افراد كارآمد، صادق، متخصص و متعهد سكان هدایت فدراسیون را در دست بگیرند تا فوتبال ما نجات پیدا كند.‌