بیرانوند آخر فصل می‌رود

معامله پرسود برای پرسپولیس

بیرانوند آخر فصل می‌رود

اگرچه پیشنهاد خنت بلژیك زودتر به دفتر باشگاه پرسپولیس رسیده بود؛ اما بیرانوند و باشگاه پرسپولیس ترجیح دادند به پیشنهاد باشگاه آنتورپ بلژیك پاسخ مثبت دهند؛ اما برای تابستان 2020.
بر اساس توافق انجام‌شده میان بیرانوند و دو باشگاه پرسپولیس و آنتورپ، این دروازه‌بان آخر فصل با قراردادی سه‌ساله راهی بلژیك خواهد شد.
طی یكی دو روز گذشته مذاكرات فشرده‌ای برای پیوستن علیرضا بیرانوند به باشگاه انتورپ بلژیك انجام شد. آنتورپ حاضر شد 700 هزار دلار مد نظر پرسپولیس را پرداخت كند تا بند فسخ قرارداد این دروازه‌بان فعال شود. او حتی پیراهنش را در رختكن به بازیكنان داد تا برایش امضا كنند و در آخر با همه دوستانش در تیم خداحافظی كرد؛ اما ماجرا به مسیری كاملا متفاوت رفت. باشگاه آنتورپ برای دروازه‌بان پرسپولیس، بلیت هواپیما ارسال كرده بود؛ اما بیرانوند با وجود علاقه فراوان برای بازی در اروپا و پیشرفت، پرسپولیس را رها نكرد.
راهكار جدیدی ارائه شد تا این گونه برای همه طرف‌ها سود به همراه داشته باشد. طبق توافق انجام شده، علیرضا بیرانوند تا پایان فصل در پرسپولیس می‌ماند تا این تیم از نظر نبود دروازه‌بان دچار زیان نشود. در ادامه و در پایان فصل بیرانوند بر اساس توافق انجام شده با قراردادی سه ساله به باشگاه انتورپ بلژیك می‌پیوندد و باشگاه پرسپولیس هم بابت این انتقال مبلغ ٧٠٠هزار دلار دریافت می‌كند تا این توافق، یك بازی دو سر برد برای پرسپولیس باشد. این قرارداد دیروز به امضای طرفین رسید.
حالا پرسپولیس‌ می‌تواند تا پایان فصل از دروازه‌بان اول تیمش استفاده كند و در پایان فصل نیز با دریافت مبلغی، درآمد خوبی را به دست بیاورد. بیرانوند در این ماجرا معرفت به خرج داد چون با بند 700 هزار دلاری فسخ قرارداد، به راحتی می‌توانست پرسپولیس را رها كند.
 انصاری‌فرد: امیدواریم بیرانوند را با قهرمانی بدرقه كنیم
محمدحسن انصاری‌فرد، مدیرعامل پرسپولیس به سایت رسمی باشگاه پرسپولیس گفت: خوشحالم كه می‌توانیم به هواداران بگوییم با موافقت علیرضا بیرانوند و فداكاری او شرایطی پیش آمد كه وی را در نیم‌فصل دوم و مرحله گروهی لیگ قهرمانان در اختیار خواهیم داشت و انتقالش به اروپا در تابستان سال آینده اتفاق خواهد افتاد. بیرانوند با وجود پیشنهادهای مالی كلانی كه داشت، قید جدایی از پرسپولیس در این مقطع را زد و طبق توافق، او در تابستان پیش رو راهی لیگ بلژیك خواهد شد. بخشی از مبلغ رضایت‌نامه او نیز در روزهای آینده به باشگاه پرداخت خواهد شد.
اگر علیرضا بیرانوند تصمیم به جدایی می‌گرفت با توجه به بندهای صریح قرارداد از دست باشگاه كاری ساخته نبود و نمی‌توانستیم مانع این كار شویم. همه چیز به خود بیرانوند مربوط می‌شد؛ اما بیرانوند در نهایت تصمیم به ماندن گرفت. این انتقال در تابستان انجام می‌شود؛ ولی باشگاه پرسپولیس نیمی از مبلغ رضایت‌نامه را در دو مرحله در همین مقطع و نیمی دیگر را در پایان فصل دریافت خواهد كرد. از علیرضا بیرانوند ممنونیم كه در این شرایط، تیم را ترك نكرد و امیدواریم بتوانیم محبت او را جبران كنیم. امیدواریم با لطف خدا و كمك بازیكنان و هواداران در پایان فصل قهرمان شویم و بیرانوند را با قهرمانی بدرقه كنیم.