نان به نرخ  روز

نان به نرخ روز


بزرگا مردی است کیکاووس‌خان زیاری و مشهور نزد عام و خاص با علایق و عادات منحصربه‌فردش. از دلبستگی‌ها و دلخوشی‌هایش که حتی غریبه‌ها از آن بی‌خبر نمی‌مانند. عادت دارد هر روز اولین نفری باشد که به جام جمع یعنی ناهارخوری روزنامه برود، عادت دارد صریح و صادق باشد، عادت دارد فیلم‌های هندی تماشا کند و البته عادت دارد نان را به نرخ روز بخورد؛ خب البته استدلال درست و محکمی هم در این باره دارد و معتقد است نان را به نرخ روز می‌خورد چون نانوا آن را به نرخ روز می‌فروشد!
نامبرده که به صورت خلاصه و صمیمانه از سوی آقایان تحریریه کیا خطاب می‌شود، ضمن حفظ تمامی شؤونات و البته کاملا عامدانه، روشن و بی‌هیچ پرده‌پوشی تعریف و تمجیدهای بسیار می‌کند از همکاران و به‌خصوص مسؤولان صفحات تا آنچه برای سینمای جهان تدارک می‌بیند به بهترین شکل و جذاب‌ترین فرم و بدون آگهی در روزنامه منتشر شود؛ الحق که صفحات زیبایی با همکاری دوستان صفحه‌آرا تدارک می‌بیند، اما حیف که گاهی آگهی‌ها بازار صفحه‌اش را کساد می‌کنند و گاهی هم مطالب مهم‌تر و به روزتر. اینجاست که نان به نرخ روز خوردن به واسطه مجیز گفتن، پاچه‌خواری و تمجید کردن آگاهانه و عامدانه‌اش هم راه به جایی نمی‌برد و صفحه کیکاووس‌خان زیاری می‌رود توی آرشیو و امروز یکی از همین روزهاست.
همیشه از داشته‌هایمان گفته‌ایم در این ستون و امروز از نداشته‌ها شروع کردیم و صفحه سینمای جهانی که فعلا منتشرش نکردیم چون یک مهمان ویژه داریم.
علیرضا رأفتی، همکار جوان ما یک صفحه ویژه تدارک دیده‌است و شاهدیم چند وقتی به سختی پیگیرش بوده. او با دو نفر از همرزمان شهید اصغر پاشاپور صحبت کرده؛ شهیدی که از دوستان و یاران نزدیک سردار شهیدمان حاج‌قاسم سلیمانی بوده و سال‌ها در مناطق جنگی سوریه دوشادوش او جنگیده و حتی یک ویدئو از همراهی او با سردار سلیمانی در فضای مجازی دست به دست می‌شود. حرف‌ها و گفتنی‌های همرزمان شهید پاشاپور را به قلم رأفتی در صفحه 12 بخوانید.
به رسم تمام روزهای جشنواره، دو صفحه 10 و 11 را اختصاص داده‌ایم
به فیلم‌های جشنواره و علی رستگار درباره فیلم‌های لباس‌شخصی، خروج و آتابای نوشته، جوایزی هم داده به اهالی سینما که حاصل بررسی کاملا حرفه‌ای آثارشان است.  در همین ویژه‌نامه جشنواره فجر، ساناز قنبری هم برایمان یک گفت‌وگوی ویژه تدارک دیده که از صبح دیروز، سختکوشانه مشغول نگارشش بود. بهروز شعیبی، کارگردان روز بلوا کسی است که قنبری با او گفت وگو کرده و سوالات مهمی پرسیده است.
در همین صفحه آذر مهاجر درباره یک قطعه موسیقی نوشته که به جایزه گرمی معرفی شده است. آهنگسازی این قطعه را علی رهبری به‌عهده داشته و محمد معتمدی هم آن را خوانده است.