احداث گورستان، شرط بخشش مرد اعدامی

احداث گورستان، شرط بخشش مرد اعدامی

جوان اعدامی كه پدر و پسری را به قتل رسانده بود بعد از پنج سال پای چوبه دار رفت و مهلت دوماهه برای جلب رضایت گرفت. اگر او گورستان وقفی به یاد مقتولان در كن و سولقان تهران احداث نكند، دوباره پای چوبه دار می‌رود.
به گزارش خبرنگار جنایی جام‌جم، عصر سی‌ام مرداد 93 جوان خشمگینی در یكی از روستاهای حوالی منطقه «كن» در غرب تهران با سلاح شكاری به خانواده خویشاوندش با سلاح شكاری شلیك كرد كه باعث زخمی شدن  سه نفر و قتل مرد 65 ساله و پسر 22 ساله او شد. انگیزه این درگیری، اختلاف دو خانواده بود و حتی دو روز قبل از جنایت فرزندان دو خانواده نیز با هم دعوا و درگیری داشته‌اند.
 در این مرحله هویت متهم به قتل شناسایی و او چند ماه بعد در رباط كریم دستگیر شد. او در شعبه پنجم دادگاه كیفری تهران محاكمه و در جریان دفاع از خود گفته بود، چون به مادرش سنگ‌پرانی شده بود، به قصد حمایت از او مرتكب قتل شده بود. متهم با حكم دادگاه به دوبار قصاص، پرداخت دیه در حق مصدومان و حبس، بابت نگهداری سلاح غیر‌مجاز محكوم شد. با اعتراض او به رای دادگاه، پرونده به شعبه چهارم دیوان عالی كشور ارسال و مهر تایید خورد و به اجرای احكام دادسرای جنایی تهران ارسال گردید.
همزمان با گذشت پنج سال از جنایت او نتوانست رضایت بگیرد و در زندان رجایی‌شهر كرج پای چوبه دار رفت تا این‌كه تلاش‌های واحد صلح و سازش دادسرای جنایی تهران به ثمر نشست و خانواده  مقتولان به او در پای چوبه دار مهلت دادند كه در مدت دو ماه گورستانی را در كن و سولقان به یاد دو مقتول به صورت وقفی بنا كنند. بنابراین حكم متوقف و جوان زندانی به سلولش بازگشت. اگر او در مهلت تعیین‌شده نتواند رضایت خانواده مقتولان را جلب كند دوباره به پای چوبه دار می‌رود.