هم دیه باید بدهد هم زندانش را بخرد

رای پرونده قائدی صادر شد

هم دیه باید بدهد هم زندانش را بخرد


مهدی قائدی، ستاره این روزهای ایران در خارج از فوتبال درگیر یك پرونده قضایی است كه البته دیروز رای قطعی آن صادر شد. این بازیكن حدود دو سال قبل در بوشهر تصادف بدی داشت. در این تصادف احمدرضا شاكر، ‌دوست نزدیك قائدی جانش را از دست داد و همچنین دو سرنشین دیگر خودرو آسیب دیدند. خودروی ام‌وی‌ام هم آسیب بسیاری دید. بعد از انتشار خبر این تصادف شایعاتی به راه افتاد مبنی بر این‌كه مهدی قائدی پشت فرمان بوده است. در ادامه هم اعلام شد این بازیكن اصلا گواهینامه ندارد كه بتواند پشت فرمان بنشیند.
نزدیك به دو سال طول كشید تا این موضوع ثابت شود. در رای اولیه دادگاه تایید كرد مهدی قائدی پشت فرمان بوده است. این بازیكن و دو وكیلش به آن اعتراض كردند و سرانجام روی گذشته رای نهایی از سوی دادگاه قضایی بوشهر اعلام شد.
براساس رای صادره مهدی قائدی محكوم به پرداخت دیه درگذشت احمدرضا شاكر است. او همچنین باید به یكی از سرنشینان خودرو هم دیه آسیب دیدگی پرداخت كند. هزینه تعمیر خودرو هم به گردن این بازیكن افتاد كه چیزی حدود صد میلیون تومان برآورد شده است.
مهدی قائدی همچنان به یك سال زندان هم محكوم شده كه البته با توجه به این‌كه قتل غیر‌عمد بوده، می‌تواند آن را با پرداخت مبلغی خریداری كند. استقلالی‌ها امیدوار هستند رای دادگاه در آستانه بازی با الشرطه در لیگ قهرمانان آسیا روحیه این بازیكن را خراب نكند. مهدی قائدی در فصل جاری بهترین بازیكن این تیم و موثرترین بازیكن لیگ برتر هم لقب گرفته است.
مادر احمدرضا شاكر در گفت‌و‌گو با روزنامه جام‌جم اظهار کرد، رای دادگاه صادر شده و خون پسرش پایمال نشده است.