علی دایی را فدراسیون بركنار كرد

كفاشیان: رئیس‌جمهور سابق می‌خواست به رختكن برود؟ نه بابا!

علی دایی را فدراسیون بركنار كرد

حسین كاظمی هافبك اسبق استقلال كه روز شنبه همین هفته به برنامه سلام صبح بخیر شبكه سوم رفته بود، در لابه‌لای حرف‌های خود دست به افشاگری جالبی زد. او از این گفت كه در بازی معروف ایران و عربستان در سال 88، رئیس‌جمهور سابق قصد داشت بین دو نیمه وارد رختكن شود. كاظمی توضیح داد: «یك بر صفر نیمه اول را بردیم. رئیس‌جمهور می‌خواست وارد رختكن شود كه علی دایی قبول نكرد و گفت ذهن بچه‌ها به هم می‌ریزد. همان شب و بعد از شكست او را بركنار كردند!»
این اظهارات او بازخورد بسیار زیادی در فضای مجازی داشت و خیلی‌ها اعلام كردند راز بركناری علی دایی سرانجام فاش شد. از آن اتفاق تا به امروز، شایعات بسیار زیاد بوده. علی دایی بارها و بارها درباره آن صحبت كرده و گفته رئیس‌جمهور وقت عامل بركناری‌اش بوده ولی هر بار مسؤولان به شكلی موضوع را تكذیب كرده‌اند.
علی كفاشیان رئیس سابق فدراسیون فوتبال هم در این باره توضیحات تازه‌ای به روزنامه جام‌جم می‌دهد. او ابتدا در این باره می‌گوید: «ایشان می‌خواست به رختكن برود؟ نه بابا. بحثی نبود. من كه یادم نمی‌آید. ما در جایگاه و نزدیك هم بودیم. بحثی نبود كه پایین برود و وارد رختكن شود. حالا نمی‌دانم چرا حسین كاظمی این را گفته است.» او اضافه می‌كند: «این‌همه سال گذشته، سوژه در فوتبال نیست؟ ما دیگر كم‌كم بازی هم یادمان رفته است. تقصیر شما خبرنگاران است. سوژه كم می‌آورید چند وقت یك بار به دوران طلایی ریاست ما در فدراسیون فوتبال گیر می‌دهید.(خنده)»
كفاشیان در پاسخ به این سوال كه مگر رئیس‌جمهور وقت علی دایی را از تیم‌ ملی بركنار نكرد، می‌گوید: «نه. ببینید من رئیس فدراسیون فوتبال بودم دیگر؟ اگر قرار بود جلسه‌ای را رئیس‌جمهور باشد یا آنها حرف بزنند، ما باید در جریان قرار می‌گرفتیم. اصلا كسی نگفت كه نظر رئیس‌جمهور این است كه علی دایی نباشد بلكه انتقاد از نتیجه‌ای بود كه به دست آمده بود.»
رئیس سابق فدراسیون فوتبال در توضیح بركناری دایی این جملات را بیان می‌كند: «بعد از بازی عربستان ما در هیات‌رئیسه جلسه‌ای داشتیم. البته آن‌موقع سازمان تربیت بدنی هم بود. ما با مسؤولان هم در این باره صحبت كردیم و در نهایت تصمیم هیات‌رئیسه این شد كه علی دایی از كار بركنار شود. البته من چندان موافق بركناری او نبودم. همیشه گفته‌ام و الان هم می‌گویم ثبات بهترین چیز است. اگر زمان به عقب بازگردد شدیدا با بركناری دایی مخالفت خواهم كرد. او مربی خوبی بود و هست. بنده دوست نداشتم دایی برود ولی به هر حال این تصمیمی بود كه جمعی گرفته شد. اما چیزی كه دوباره می‌خواهم روی آن تاكید كنم این است كه فدراسیون فوتبال و هیات‌رئیسه علی دایی را بركنار كردند.»



حسین كاظمی:  آقای كفاشیان اصلا كنار رئیس‌جمهور وقت نبود
حسین كاظمی هافبك اسبق استقلال كه اخیرا در تلویزیون فاش كرد در بین دو نیمه بازی ایران و عربستان علی دایی رئیس‌جمهور وقت را به رختكن راه نداد و همین باعث بركناری‌اش شد، با تكذیبیه علی كفاشیان روبه‌رو شد. رئیس سابق فدراسیون می‌گوید این مساله صحت ندارد. بعد از اظهارات كفاشیان از حسین كاظمی در این باره سوال كردیم كه جواب داد: «آقای كفاشیان اصلا در آن لحظه كنار رئیس‌جمهور سابق نبود. به خاطر همین طبیعی است چنین چیزی را گفته باشد.» او با استناد به مصاحبه رئیس سابق اضافه می‌كند: «البته آقای كفاشیان در مصاحبه‌ای با یكی از خبرگزاری‌ها گفت هر چه دایی بگوید درست است. پس حتما چیزی بوده كه این حرف را زده وگرنه با قاطعیت آن را تكذیب می‌كرد و می‌گفت اصلا صحت ندارد.»