دوئل آسیایی‌ها برای قهرمانی ایران

دوئل آسیایی‌ها برای قهرمانی ایران

امروز سه‌ بازی باقیمانده از هفته بیستم  لیگ برتر برگزار می‌شود. سه دیداری كه بی‌تردید حساسترین مسابقه لیگ این فصل هم در دل آنها قرار دارد. سپاهان و پرسپولیس بعد از دو مسابقه‌ در لیگ قهرمانان آسیا در این فصل به لیگ برتر ایران برگشته‌اند تا رقابتی نیمه‌كاره برای قهرمانی را ادامه دهند. از این دو بازی سپاهان سه امتیاز دارد و پرسپولیس یك امتیاز. حالا این دو تیم در لیگ برتر دوئلی فوق‌العاده حساس را در پیش دارند. پرسپولیس با 41 امتیاز در صدر جدول لیگ برتر قرار دارد و تراكتور 37 امتیازی و سپاهان 36 امتیازی را در تعقیب خود می‌بیند. به این دلیل بازی امروز هم برای پرسپولیس، هم برای سپاهان و هم برای تراكتور اهمیتی فوق‌العاده دارد. آخرین بازی سپاهان ـ پرسپولیس در نقش جهان (نیمه‌نهایی جام حذفی فصل قبل) خسارات زیادی داشت، سرهای زیادی شكست، خون‌های فراوانی ریخت و خودروهای بسیاری به آتش كشیده شد كه همین موجب گردید بازی رفت دو تیم در لیگ این فصل (در ورزشگاه آزادی) حاشیه‌ها و خسارات عجیبی داشته باشد.  از آخرین برد سپاهان در نقش جهان مقابل پرسپولیس چهار فصل می‌گذرد. مسابقه‌ای در دور رفت لیگ پانزدهم كه با برد4 بر 2 سپاهان تمام شد و حالا سپاهان برای جبران عقب‌ماندگی 5 امتیازی خود به میدان می‌رود. از سال 90 به این سو فقط یك تساوی بدون گل در نتایج مصاف‌های این دو تیم دیده‌ایم و همه بازی ها پرگل بوده است و امید است بازی امروز هم جذاب و تماشاگرپسند شود. با توجه به تعداد بازیكنان شاخصی كه در دو تیم حضور دارند امید فراوانی وجود دارد كه این بازی حساس، پرگل هم بشود.
كرونا را جدی بگیرید
تنها اتفاق ناخوشایند بازی امروز تاثیر فوق‌العاده ویروس کرونا بر تمام اتفاقات اجتماعی و از جمله مسابقات ورزشی است. طبق مصوبه جدید سازمان لیگ بازیكنان حق دست دادن با هم را ندارند و بازی كاملا تحت‌الشعاع انتشار ویروس كرونا قرار گرفته است. طبق تصمیم سازمان لیگ هر سه بازی امروز باید بدون تماشاگر برگزار شود البته اتفاقات حاشیه‌ای دیروز در مورد بازی سپاهان - پرسپولیس موجب شد برگزاری این بازی با حضور تماشاگران به مصوبه شورای تامین استان اصفهان و وزارت بهداشت منوط شود.
برنامه‌های تاكتیكی
در سپاهان همه برنامه‌های هجومی به قدرت سرزنی كی‌روش استنلی برمی‌گردد. او حتی اگر نتواند گلی به ثمر برساند، آنقدر موثر هست كه ذهن مدافعان حریف را به خود مشغول كند تا دیگر بازیكنان موفق به گلزنی شوند. یحیی گل‌محمدی باید یكی از بازیكنان خود را خرج مهار این بازیكن بلندقامت كند.
نقطه قوت سپاهان خط میانی این تیم به رهبری مهدی كیانی است كه البته با اضافه شدن امید نورافكن و سروش رفیعی، قدرتی مثال‌زدنی پیدا كرده است. باید دید سروش اولا به بازی امروز می‌رسد یا نه و اگر به بازی رسید چه عملكردی خواهد داشت و در برابر هم‌تیمی‌های سابق خود چگونه عمل می‌كند. شایان مصلح دیگر پرسپولیسی سپاهان است كه در بازی رفت این فصل نمایشی چشم‌نواز داشت و باید دید امروز چگونه كار می‌كند. در پرسپولیس هم جدا از علی علیپور، بازیكنان دیگری مامور گلزنی هستند. از اوساگونا گرفته تا وحید امیری و مهدی ترابی كه به موقع به خط حمله اضافه می‌شوند. پرسپولیس در پنجره نقل و انتقالات زمستانی یك مهاجم ایرلندی به نام استوكس خریده است كه هنوز به ایران برنگشته و البته چنین رفتارهایی از این بازیكن بی‌نظم كاملا طبیعی است.
كمیته داوران، مهدی سیدعلی را برای قضاوت این بازی انتخاب كرده است كه همه فوتبالدوستان امیدوار هستند از پس این ماموریت دشوار بربیاید.


  برنامه بازی‌ها و اسامی داوران
شهرخودرو ـ نفت مسجد سلیمان (15:30)
داور: كوپال ناظمی، كمك ها: مهدی الوندی ـ محمدجواد مداح
سپاهان ـ پرسپولیس (16:15)
داور: مهدی سیدعلی، كمك ها: محمدرضا منصوری ـ فرهاد مروجی
استقلال ـ ذوب‌آهن (18:30)
داور: موعود بنیادی‌فر، كمك‌ها: آرمان اسعدی- مهدی عالیقدر