قتل پسر جوان  به خاطر شلوار شیرازی

قتل پسر جوان به خاطر شلوار شیرازی

نزاع دسته‌جمعی در كیانشهر بر سر مسخره كردن چند نوجوان، منجر به قتل شد. متهم به قتل كه در تمام مراحل بازجویی اتهام را نپذیرفت، روز گذشته در دادگاه در آخرین دفاع بار دیگر خود را بی‌گناه خواند.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، رسیدگی به پرونده قتل جوان ۲۵ ساله به نام صابر در كیانشهر از ششم شهریور سال ۹۵ آغاز شد. در اولین بررسی‌های پلیس بنا بر اظهارات شهود، جوانی به نام فرزین متهم به قتل صابر از طریق وارد كردن ضربه كاری به گردن او با چاقو شناخته شد كه تحت تعقیب قرار گرفت و متواری بود، اما حدود 20 روز بعد از قتل دستگیر شد.
او در هیچ‌یك از مراحل بازجویی به قتل اقرار نكرد و در اولین اظهارات خود به پلیس گفت: من در نزاع حضور داشتم، اما ضربه‌ای به صابر نزدم.
بر خلاف انكار متهم، با توجه به ادله و مدارك موجود، پرونده اتهام قتل عمدی فرزین با صدور كیفرخواست به دادگاه كیفری یك استان تهران ارجاع شد و به ریاست قاضی محسن زالی در شعبه دوم مورد رسیدگی قرار گرفت.
مادر و پدر صابر از سوی خود و به عنوان قیم فرزند خردسال مقتول، تقاضای قصاص متهم را كردند.
در اولین محاكمه، فرزین در دفاع از خود گفت: اتهامم را قبول ندارم. روز حادثه صابر به یك پارك رفت و با چند نوجوان كه در حال قلیان كشیدن بودند، درگیر شد. عادل، یكی از آنها را به خاطر پوشیدن شلوار شیرازی مسخره كرد و آنها به او فحاشی كردند. بعد عادل با شیشه قلیان به آنها و مادر و خواهرهایشان كه كمی آن طرف تر بودند، حمله كرد. یكی از اقوام با من و برادرم تماس گرفت و ما برای میانجیگری آنجا رفتیم. همان موقع صابر وارد خانه خودشان شد و از حیاط كه بیرون آمد گردنش زخمی بود. ضربه را من به او نزدم. او با دو نفر از اقوام خودش در حیاط خانه شان درگیر شده بود.
بعد از اولین محاكمه، قاضی پرونده با دعوت شهود به دادگاه، رسیدگی را به جلسه بعد موكول كرد و روز گذشته متهم بار دیگر برای دفاع آخر در دادگاه حاضر شد.
ابتدای جلسه رسیدگی چهار شاهد ماجرا پشت تریبون قرار گرفتند و همگی اعلام كردند شاهد بودند كه فرزین ضربه را به صابر وارد كرده است.
سپس وكیل متهم در جایگاه قرار گرفت و دردفاع از موكل خود گفت: ضربه وارد شده به سمت چپ گردن مقتول بوده و نشان می‌دهد قاتل راست دست بوده است، اما موكل من چپ دست است. از طرفی رد خون از محل اصابت چاقو تا جایی كه مقتول به زمین افتاده بود، شسته شده و ادله جرم مخفی مانده است. در حالی كه داخل حیاط خانه مقتول هم شسته شده و محتمل است درگیری در حیاط خانه‌شان بوده است.
سپس متهم در آخرین دفاع گفت: اتهام قتل را قبول ندارم. من با یك نفر دیگر درگیر بودم كه دیدم صابر صحیح و سالم به خانه‌شان رفت. وقتی بیرون آمد از او خون می‌ریخت.
پس از آخرین دفاعیات متهم، قضات دادگاه ختم جلسه رسیدگی را اعلام كردند و رای پرونده به زودی صادر خواهد شد.