سرقت فرش‌های میلیاردی از خانه‌های اعیانی پایتخت

سرقت فرش‌های میلیاردی از خانه‌های اعیانی پایتخت


باند سرقت‌های سریالی از خانه‌های شمال پایتخت كه بعد از سرقت فرش‌های ابریشم برای فروش آن خودشان را ثروتمند جا می‌زدند، روز گذشته پای میز محاكمه رفتند.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، رسیدگی به پرونده سرقت از منازل اعیانی پایتخت، پاییز سال 92 با شكایت یكی از اهالی خیابان ولنجك در دستور كار ماموران پلیس قرار گرفت که نشان می‌داد در نبود شاکی دو تخته فرش ابریشم و حدود هزار دلار هم از داخل گاوصندوق به سرقت رفته است. ماجرای شكایت‌ها به همین جا ختم نشد و شكایت‌های مشابه، هر چند وقت یك بار به دست ماموران می‌رسید. بالاخره باند سارقان در حال سرقت از یك خانه در خیابان جردن با به صدا در‌آمدن دزدگیر خانه به دام ماموران پلیس افتادند و این در حالی بود كه سردسته باند متواری شد. پرونده بعد از طی مراحل قانونی برای رسیدگی به شعبه هشتم دادگاه كیفری یك استان تهران ارجاع شد و روز گذشته محاكمه متهمان با حضور تعدادی از شاكیان برگزار شد.
در ابتدای جلسه رسیدگی، مالباختگان بار دیگر به طرح شكایت خود پرداختند. یكی از شاكیان كه زن 50 ساله‌ای بود در دادگاه گفت: ساكن یك خانه ویلایی در خیابان جردن هستم. یك روز بعد از برگشتن از سفر متوجه شدم كه قفل در حیاط و ورودی ساختمان شكسته شده و سگ نگهبان خانه‌مان در حیاط مرده بود. خانه‌مان مجهز به دزدگیر هم بود كه سارقان آن را هم تخریب كرده بودند. از خانه من یك فرش 18 متری ابریشم سرقت شده كه بیش از یك میلیارد تومان قیمت داشت. دو جفت فرش ابریشم دیگر هم به سرقت رفته بود.
شاكی بعدی در طرح شكایت خود ادعا كرد بیش از 700 میلیون تومان پول و طلا از گاوصندوق خانه‌‌اش دزدیده شده و دیگر شاكیان هم ادعا كردند مبالغ زیادی دلار به علاوه فرش‌های قیمتی‌شان سرقت شده است. سپس یكی از متهمان در دفاع از خود گفت: «اتهام شركت در سرقت‌ها را قبول دارم. ما با نقشه دوستم به نام عماد دست به سرقت می‌زدیم. او با یك نفر در اتحادیه فرش فروشان آشنا شده بود و خودش را مرد ثروتمندی جا زده و فرش‌ها را به او می‌فروخت، اما درصد خیلی كمی از پولی را كه نصیبش می‌شد به ما می‌داد. بعد از دستگیری اقدام به پس گرفتن فرش‌ها از همان آقا كردیم. او تعدادی از فرش‌ها را به خانمی ساكن زعفرانیه فروخته بود و آن خانم گفت سه ماه بعد از خریدن فرش‌ها؛آنها را از او دزدیده‌اند.» سپس متهم دیگر در جایگاه قرار گرفت و گفت: اتهامم را قبول ندارم. من فقط راننده عماد بودم و در جریان این‌كه چه چیزی سرقت می‌كند و به چه كسی می‌فروشد نبودم. وارد خانه هیچ یك از مالباختگان هم نشده بودم. دادگاه بعد از شنیدن شكایت شاكیان و دفاع متهمان و وكلای آنها ختم جلسه رسیدگی را اعلام كرد. رای پرونده به‌زودی صادر خواهد شد.