سخت است بخندید

سخت است بخندید


 می‌دانم توصیه سختی است، اما بیاییم با لبخند این روزها را بگذرانیم و حواس مان به لبخندمان باشد كه اگر خشك بشود، خشك می‌شویم. بچه‌های پر تلاش سرویس فرهنگ و هنر تمام تلاششان را می‌كنند كه این روزهای آخر سال را كم نیاورند و دیروز از مشكل‌ترین روزهایشان بود. فقط من، ساناز قنبری بودم و زینب مرتضایی و جمع كردن 4 صفحه فرهنگی. علی رستگار و آذر مهاجر كه شیفت كاری‌شان نبود و نیامدند. ماشین صابر محمدی هم از سر ناسازگاری بلند شد و صابر هرچه كرده بود نتوانسته بود روشنش كند و به روزنامه بیاید. خلاصه كه بماند چه‌ها كه نكشیدیم ما دو نفر.
در صفحه 9 سراغ شهاب حسینی رفتیم. گویا پنجشنبه گذشته در مراسمی رسمی كه در سفارت فرانسه در تهران برگزار شد به حسینی نشان شوالیه را اهدا كردند كه در گزارش همین صفحه می‌توانید جزئیات بیشتر این مراسم و این نشان را بخوانید.
در صفحه 10 صابر محمدی، همكار خوش‌فكرمان با این‌كه نتوانست خودش را به روزنامه برساند، اما گزارشش را فرستاد تا دست خالی نمانیم. محمدی امروز در گزارشی به آسیب‌های اقتصادی كرونا به بخش‌های فرهنگی كشور، به خصوص تئاتر پرداخته. آنچه مسلم است حفاظت از سلامت شهروندان مهم‌ترین تصمیمی است كه در شرایط فعلی می‌توان اتخاذ كرد، اما این‌كه این تصمیم چه تاثیری بر فضای فرهنگی كشور گذاشته، موضوعی است كه امروز گزارشش را می‌خوانید.
هفته گذشته خبری منتشر شد كه ساخت مستند «صبح روز هشتم» كه درباره خادمین حرم امام رضا (ع) است به اتمام رسیده. من هم این خبر را خواندم و مگر می‌شود خبری درباره آقاجانم بخوانم و كاری انجام ندهم. یك هفته تمام به دنبال شماره تلفن كارگردانش بودم. از انجمن مستندسازان گرفته تا بچه‌های آستان قدس رضوی، اما پیدا نشد كه نشد. ناامید بودم كه حتما امام رضا (ع) نمی‌خواهد كاری برای مستندش انجام دهم كه خیلی اتفاقی متوجه شدم فاطمه شهدوست، همكار دوست‌داشتنی‌ام در سرویس رسانه از دوستان این كارگردان است. سریع تماس گرفتم و مصاحبه صفحه 11 امروز ماحصل این گفت‌وگو است.
كرونا بر صفحه 12 امروز هم سایه انداخته. زینب مرتضایی كه دوتا دست دارد و این روزها دوتا دست دیگر هم قرض گرفته، امروز برای این صفحه فیلم‌های سینمای جهان را كه به حمله‌های ویروسی می‌پردازند مورد بررسی قرار داده. من كه دیدم او برای این گزارش چند كتاب سینمایی را زیر و رو و چقدر در اینترنت جست‌وجو كرد تا بتواند اطلاعات جامعی را در اختیار شما قرار دهد. پیشنهاد می‌كنم شما هم بخوانید و از آن استفاده ببرید.