غم سنگین

قلب سیامند رحمان، قهرمان وزنه‌برداری جهان و پارالمپیک برای همیشه ایستاد

غم سنگین

خبری که شامگاه دیروز تمام رسانه‌ها را تحت تاثیر خود قرار داد، بسیار تلخ بود: سیامند رحمان قهرمان دوست‌داشتنی و محبوب سنگین‌وزن پارالمپیک،  در 31سالگی به دلیل حمله قلبی در بیمارستان نبی اکرم (ص) در اشنویه آذربایجان غربی درگذشت.
سیامند نه تنها محبوب آذری‌ها و کردهای ایران که محبوب دل همه مردم ایران بود. او را نه به دلیل مدال‌های متعدد و رنگارنگ و توانمندی فراوانش که به دلیل اخلاق خوبش دوست داشتیم. لبخندهای او به هنگام افتخارآفرینی‌های بسیارش، یک قاب تکراری؛ اما دلنشین برایمان ساخته بود. مردی که در همه مصاحبه‌ها می‌گفت عاشق ایران و مردم آن است.عادت کرده بودیم بعد از طلاهای قشنگش، لبخند زیبا را روی صورت باحیا و نجیبش ببینیم و همین درد ما را از شنیدن این خبر زیادتر می‌کرد.
آغاز راه قهرمانی
سیامند در سال 87 به عنوان برترین وزنه‌بردار
«به اضافه 100» کیلو به تیم ملی وزنه‌برداری معلولان دعوت شد و زمان زیادی نبرد که اولین طلایش را تقدیم ایران کرد. او در اولین سال حضورش در تیم ملی وزنه‌برداری معلولان طلای مسابقات جهانی را برای ما به ارمغان آورد.
12 طلای رنگارنگ
سیامند از زمان حضور در تیم ملی 2 طلای بین‌المللی، 3 طلای بازی‌های پاراآسیایی، 5 طلای جهانی و 2 طلای پارالمپیک به سینه آویخت تا کلکسیونی کامل از طلاهای جهانی داشته باشد. او تا سال 2013 به عنوان وزنه‌بردار «به اضافه 100 کیلو» و از سال 2014 به این سو به عنوان وزنه بردار «به اضافه 107کیلو» وزنه می‌زد.  او مدت‌ها بود به عنوان بهترین وزنه‌بردار فوق‌سنگین وزنه‌برداری معلولان دنیا شناخته می‌شد.
اولین طلای پارالمپیک
سیامند در مسابقات پارالمپیک 2012 لندن توانست در حرکت نخست، وزنه ۲۷۰ کیلوگرمی و در حرکت دوم وزنه ۲۸۰ کیلوگرمی را مهار کند تا در اولین حضورش در پارالمپیک، طلای خوشرنگ دسته فوق‌سنگین را مال خود کند.
اوج هنرنمایی در ریو
پارالمپیک 2016 ریو محل نمایش اقتدار سیامند رحمان بود. او ماموریت خود را در این پارالمپیک کامل کرد. او در حرکت نخست وزنه ۲۷۰ و در حرکت دوم وزنه ۳۰۰ کیلوگرم و در حرکت سوم وزنه ۳۰۵ کیلوگرمی را مهار کرد تا طلای پارالمپیک او مسجل شود. حرکت چهارم برای اولین بار در پارالمپیک درخواست داده شد. حرکتی که فقط  مخصوص افزایش رکورد است. سیامند برای این حرکت وزنه عجیب و غریب ۳۱۰ کیلوگرم را درخواست داد و آن را به خوبی بالای سر برد و رکورد جهان را که در اختیار خودش بود ارتقا داد.
برترین ورزشکار دنیا
سیامند در سال 2017 به عنوان برترین ورزشکار پارالمپیکی جهان شناخته شد تا ایرانی‌ها بیش از قبل به وجود او افتخار کنند.