معرفی ۵۰ هزار متقاضی به بانك برای دریافت وام طرح ملی مسكن

معرفی ۵۰ هزار متقاضی به بانك برای دریافت وام طرح ملی مسكن


معاون مسكن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی از معرفی ۵۰ هزار نفر از متقاضیان واجد شرایط طرح اقدام ملی مسكن به بانك برای دریافت تسهیلات این طرح خبر داد.
به گزارش مهر، محمود محمودزاده با تشریح ضوابط جدید ثبت‌نام متقاضیان طرح اقدام ملی در فاز دوم ثبت‌نام‌ها اعلام كرد: در فاز اول ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسكن مجموعاً ۲۴۰ هزار نفر از متقاضیان در این طرح ثبت‌نام كردند كه بعد از پالایش این متقاضیان به لحاظ برخورداری از شروط تعیین‌شده به طور متوسط ۵۸درصد از ثبت‌نام كننده‌ها مشمول ثبت‌نام نهایی در این طرح شدند و تاكنون ۵۰ هزار متقاضی برای دریافت تسهیلات طرح اقدام ملی به شبكه بانكی معرفی شده‌اند.
وی بیشترین تعداد ثبت‌نام كننده واجد شرایط  را به میزان ۶۶ درصد متعلق به استان اردبیل و كمترین میزان ثبت‌نام كننده واجد شرایط بعد از پالایش را مربوط به استان سمنان با ۳۵ درصد اعلام كرد. این میزان در شهر تهران ۴۶ درصد بوده است.محمودزاده با اعلام این‌كه در فاز اول ثبت‌نام برای طرح اقدام ملی، در سراسر كشور ثبت‌نام در ۵۳۰ شهر انجام شد خاطرنشان كرد: بنا داریم تا قبل از پایان سال جاری یعنی از ۱۷ اسفندماه، فاز دوم ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسكن را آغاز كنیم. فاز دوم ثبت‌نام در طرح اقدام ملی مسكن ابتدا در ۵ استان انجام می‌شود.