جزئیات جدید پرداخت  قبوض آب و برق اعلام شد

جزئیات جدید پرداخت قبوض آب و برق اعلام شد


جزئیات پرداخت قبوض آب و برق در زمان شیوع ویروس كرونا از سوی شركت‌های توانیر و آب و فاضلاب كشور اعلام شد.
به گزارش روابط عمومی وزارت نیرو، در دستورالعمل جدید شركت آب و فاضلاب كشور به تمامی شركت‌های آب و فاضلاب استانی كه به امضای حمیدرضا جانباز رسیده، تاكید شده است، با توجه به شیوع ویروس كرونا و به تبع آن شرایط ویژه كشور و به منظور مساعدت و همكاری با مردم فهیم مقرر كنید تمهیدات زیر برای متقاضیان و مشتركان گرامی فراهم شود.
۱- تمهیدات و الزامات عدم حضور مراجعان در تمامی امور و ادارات آبفا فراهم شده و تمامی خدمات بیست و سه گانه شركت‌های آب و فاضلاب از طریق سامانه‌های غیرحضوری انجام شود.
۲- تسلیم و توزیع قبض آب در مناطق و شهرهایی كه بستر آن فراهم شده است، حذف و صورتحساب‌های مربوط از طریق پیامك به مشتركان اطلاع‌رسانی شود، ضمنا امكان وصول تمامی پرداخت‌های مردم از طریق درگاه‌های بانكی و سایر سامانه‌ها مهیا شود.
3- با توجه به شرایط خاص اقتصادی و ركود احتمالی كسب‌وكار تعدادی از مشتركان، شركت‌های آبفا تعامل لازم در دریافت اقساط انشعاب برای تمامی متقاضیان و قبوض آب‌بها برای مشتركان غیرخانگی دارای مبالغ بالا را، لغایت تا پایان اردیبهشت‌ماه سال آینده مهیا سازند.
4- با توجه به توصیه‌های بهداشتی و افزایش مصرف آب در روزهای اخیر، تاكید بر تأمین آب با فشار متعارف و پیشگیری از افت فشار و قطع آب در تمامی شهرها و روستاها بوده و همه واحدهای خدمات‌رسانی آمادگی كامل برای ارائه خدمت را داشته باشند.