1600 قسمت با قصه‌ها و عروسک‌ها

معرفی تولیدات پویانمایی و عروسكی مراكز استان‌ها در نوروز

1600 قسمت با قصه‌ها و عروسک‌ها

شبكه‌های استانی صدا و سیما، برنامه‌های پویانمایی و عروسكی متعددی را در سال جاری تولید كرده‌اند كه بیش از ۱۶۰۰ قسمت آن نوروز ۹۹ روی آنتن می‌رود. به گزارش جام‌جم، تولیدات پویانمایی و برنامه‌های عروسكی متعددی كه در طول سال ۹۸ و به همت مراكز استانی رسانه ملی ساخته شده‌اند، شامل عناوین مختلفی هستند و برای پخش در نوروز ۹۹ در نظر گرفته شده‌اند. پخش این تولیدات امسال در آستانه چهارشنبه آخر سال آغاز می‌شود و تا پایان تعطیلات نوروز ادامه خواهد داشت. شبكه‌های استانی كه پیشگام در تولید برنامه‌های پویانمایی و عروسكی هستند در سال ۹۸ آثار متعدد و متنوعی را تولید كرده‌اند كه بخش عمده‌ای از آن برای پخش از آنتن نوروزی شبكه‌های استانی در نظر گرفته شده است.

بر این اساس صدا و سیمای مركز اردبیل با ده عنوان شامل پنج پویانمایی و پنج برنامه عروسكی حضوری جدی دارد و نوروز امسال مهمان خانه‌های مخاطبانش خواهد بود.
مجموعه‌ها و سریال‌های پویانمایی این مركز شامل «امید و دوستان» در ۱۳ قسمت ۱۵ دقیقه‌ای، «آدلی دادلی» در ۱۳ قسمت ۱۳ دقیقه‌ای، «نازلیجا» در ۱۳ قسمت ۱۳ دقیقه‌ای، «قصه‌های جنگل» در ۱۳ قسمت ۱۳ دقیقه‌ای و «قیصرخان» در ۱۳ قسمت سه دقیقه‌ای هستند.
مركز «اصفهان» هم ۱۰ عنوان پویانمایی را تولید كرده كه نوروز امسال روی آنتن می‌روند.
این پویانمایی‌ها همگی تك‌قسمتی بوده و شامل عناوین «روباه و غاز وحشی»، «پیشی و موشی»، «ماه گفت قلپ قلپ كمك»، سه قسمت «خرگوش دهمی»، «روزی كه چشم‌های گربه‌ام رنگی شد»، «زنگوله»، «دیو سیاه دم به سر» و «جایی برای پنهان شدن» هستند و زمان هر یك از آنها ۱۱ دقیقه است.
 مركز خراسان رضوی هم با سه مجموعه پویانمایی «وله‌های تبریك نوروزی»، «بی مار و خارانو» و «گلنار» و یك مجموعه ۲۶ قسمتی عروسكی با عنوان «قندك و خانم جان» به استقبال نوروز ۹۹ می‌رود.
صدا و سیمای مركز «خوزستان» هم شش عنوان برنامه را در حوزه كودك و نوجوان آماده پخش دارد.
این برنامه‌ها شامل دو مجموعه ۱۳ قسمتی پویانمایی با عناوین «بنی و رویاهایش» و «قصه‌های ایل» و چهار برنامه عروسكی با عنوان‌های «هدهد» و «قصه‌های نخلستان» (هر یك در ۲۶ قسمت ۲۵ دقیقه‌ای) و «مدرسه بابا عماد» و «ساعت قدیمی» (هر یك در ۲۶ قسمت ۲۰ دقیقه‌ای) هستند.
پویانمایی‌های «تعطیلات نوروزی»، «سفر به دشت توران»، «افسانه شهر قالی»، «از همین امروز نه» و «همسایه‌ها» و برنامه‌های عروسكی «مهد كودك حیوانات»، «ماجرای خانه دوستی»، «خار پشت بام» و «باغ زردآلود» هم ۹ عنوان برنامه‌های صدا و سیمای مركز سمنان در این حوزه به شمار می‌روند.
صدا و سیمای مركز فارس هم شش عنوان پویانمایی را تولید كرده كه عید ۹۹ پخش خواهند شد. این مجموعه‌ها شامل «ماه تی‌تی»، «رندك»، «حكایات سعدی»، «اتاق ۲۱»، «نیكوتین» و «قصه‌های كاغذی» هستند كه برخی از آنها به صورت مجموعه و برخی به صورت تك‌قسمتی
روی آنتن می‌روند.
«داوود و جالوت»، «دره سفید»، «سرزمین ژله‌ای»، «علی و ذره بینش»، «چوپان دروغگو»، «كواكوا»، «بهشت شداد» و «سفر سبز» هم عناوین برنامه‌های پویانمایی مركز قم هستند.
در صدا و سیمای مركز كرمان نیز هفت عنوان پویانمایی با عناوین «پارسا و عید»، دو مجموعه ۱۳ قسمتی «حكایت‌های گلبافت»، «بنا‌های تاریخی كرمان»، «مزرعه بی‌بی گندم»، «ماجرا‌های كوچولو»، «سلام دایی»، «تولد»، «فاصله»، «پرانتز» و «عافیت باشه» در سال ۹۸، اقدامات گسترده‌ای را در این حوزه به سرانجام رسانده است و این مجموعه‌ها عید ۹۹ روی آنتن می‌روند.
مجموعه پویانمایی «جنگل بلوط» در ۲۶ قسمت و برنامه‌های  عروسكی ««كوهیار و كوهزاد»، «اتل متل یه قصه» و «داستان‌های ریواس» هم در مركز كهگیلویه و بویراحمد تولید شده‌اند.
«جزیره رویایی» عنوان مجموعه ۳۶ قسمتی عروسكی مركز كیش است و صدا و سیمای گلستان هم با پویانمایی‌های «خاطره پرواز»، «آواز دوست داشتنی»، «گندمك و زالزالك» و دو مجموعه ۱۳‌قسمتی «فصل دوستی» حضور خواهد داشت.
در صدا و سیمای مركز همدان هم ۱۲ عنوان پویانمایی شامل عناوین ««من و داداشی»، «جنگل دور»، «جنگل دامون»، «مرشدانه»، «آقای او»، «ماجرا‌های درازگوش و عرعرك»، «چنین حكایت كنند»، «بزبز قندی»، «سردار شهید همدانی»، «سفر‌های پلیكان»، «حكمت پنهان» و «داستا‌ن‌های الوند» تولید شده است.
سری دوم مجموعه ۲۶ قسمتی «كاروانسرا» و مجموعه ۱۳ قسمتی «تی‌تی» هم از تولیدات صدا و سیمای مركز یزد هستند.
مجموعه آثار پویانمایی و برنامه‌های عروسكی تولید مراكز شامل ۱۶۰۴ قسمت یعنی ۳۸۳ ساعت و ۲۱ دقیقه بوده است كه این تولیدات روی آنتن شبكه‌های استانی و سراسری می‌روند.