سردار 27 گله

سردار آزمون با هت تریک مقابل اورال، رکوردها را به نام خود جا به جا کرد

سردار 27 گله

 سردار آزمون سال 1398 را با 27 گل زده در بازی‌های رسمی و دوستانه به پایان رساند.
 شنبه‌شب گذشته او در ورزشگاه خانگی سنت‌پترزبورگ یعنی پتروفسكی استادیوم آتش بازی راه انداخت. او موفق شد سه بار دروازه تیم اورال را باز كند و تبدیل به ستاره بی‌چون و چرای زمین شود. آزمون علاوه بر هت تریك یك گل هم ساخت تا بعد از بازی از سوی رسانه‌ها بالاترین نمره فصل خود یعنی 9 را به دست آورد. روز گذشته اكثر رسانه‌های روسیه از سردار نوشتند، از این‌كه «مسی» ایرانی توانسته یك‌بار دیگر ثابت كند چه قدرتی دارد. البته بماند كه او از این لقب خوشش نمی‌آید و دوست دارد به او زلاتان ایرانی بگویند.
سردار آزمون با هت تریك شنبه‌شب پرونده گلزنی خود را در سال 98 بست چون بازی بعدی زنیت بعد از تحویل سال در ایران است. سردار امسال در مجموع 27 گل در بازی‌های رسمی و دوستانه به ثمر رساند. سهم او در بازی‌های لیگ روسیه 17 گل بود و دو گل هم در لیگ قهرمانان اروپا. سردار 4 گل در بازی‌های ملی به ثمر رساند و در دیدارهای دوستانه زنیت هم 3 گل وارد دروازه رقبا كرد. این یكی از پرگل‌ترین فصل‌های فوتبالی آزمون بوده است. او به نسبت سال گذشته هم توانست به مراتب گل‌های بیشتری بزند. آمار گلزنی سردار در سال 97 تنها 18 گل در بازی‌های رسمی و دوستانه بود که وارد دروازه رقبا كرد. این یعنی او پیشرفت داشته و انتقالش از روبین كازان به زنیت سنت‌پترزبورگ خوش‌یمن بوده است.
آزمون در سال 98 به سه تیم اورنبورگ واورال و كامبوج سه گل زد تا این تیم ها بیشترین گل را از او خورده باشند. نكته اینجاست او موفق شد دوباره در لیگ قهرمانان اروپا گلزنی كند. او امسال با دو گلی كه در این مسابقات زد موفق شد با 8 گل زده در این رقابت‌ها از علی دایی هم پیشی بگیرد و ركورددار شود. سال 98 در واقع پرگل‌ترین سال فوتبالی سردار آزمون بود.
همه امیدوارند سال 99 هم همین‌طور برای سردار ایرانی پر گل باشد. او در حال حاضر هم با 9 گل زده در رده چهارم جدول گلزنان لیگ روسیه قرار دارد. در صدر جدول هم ارتم ژیوبا با 12 گل زده جا خوش كرده كه او هم در زنیت همبازی سردار آزمون است. البته ستاره ایرانی تاكید دارد كه خیلی به آقای گلی نمی‌اندیشد و به دنبال آن است برای تیمش مفید باشد.
لیگ روسیه:
زنیت سنت‌پترزبورگ 3 ــ اورنبورگ یك (دو گل)
زنیت سنت‌پترزبورگ 2 ــ دینامو صفر (یك گل)
زنیت سنت‌پترزبورگ 4 ــ كریلیا 2 (دو گل)
زنیت سنت‌پترزبورگ 4 ــ كراسنودار یك (سردار یك گل ــ پنالتی)
زینت سنت‌پترزبورگ 2 ــ لوكوموتیو مسكو 3 (سردار دو گل)
سوچی صفر ــ زنیت سنت‌پترزبورگ 2 (یك گل ــ پنالتی)
اورنبورگ صفر ــ زینت سنت‌پترزبورگ یك (یك گل)
زنیت سنت‌پترزبورگ 6 ـ روستوف یك (یك گل)
 آرسنال تولا صفر ــ زنیت سنت‌پترزبورگ یك (یك گل)
روبین كازان یك ــ زنیت سنت‌پترزبورگ 2 (یك گل)
زنیت سنت‌پترزبورگ 3 - دینامو مسكو صفر (یك گل)
زنیت سنت‌پترزبورگ 3 ــ زسكا یك (یك گل)
زنیت سنت‌پترزبورگ 7 ــ اورال یك (سه گل)
 بازی‌های دوستانه:
صوفیا بلغارستان صفر ــ زنیت سنت‌پترزبورگ یك (یك گل ــ پنالتی)
سرفینا صربستان صفر ــ زنیت سنت‌پترزبورگ یك (یك گل)
آلماتی قزافستان یك ــ زنیت 3 (یك گل)
 بازی‌های ملی:
هنگ‌كنگ صفر ــ  ایران 2 (یك گل)
ایران 14 ــ كامبوج صفر (سه گل)
 لیگ قهرمانان اروپا:
لیون فرانسه یك ــ زنیت سنت‌پترزبورگ یك (یك گل)
زنیت سنت‌پترزبورگ 3 ــ بنفیكا یك (یك گل)