از  مســـاوی  هــــم بدمان  می‌آیـــد

ترابی: همه بازیكنان موافق حضور گل‌محمدی بودند

از مســـاوی هــــم بدمان می‌آیـــد

مهدی ترابی بهترین بازیكن سال گذشته پرسپولیس بود و به‌تازگی در یك برنامه تلویزیونی هم به عنوان بهترین فوتبالیست ایران در سال 98 معرفی شد. او از طریق یك نظرسنجی به این عنوان رسید. البته همین حالا نیز ترابی با شركت در یك نظرسنجی بین‌المللی بابت گل زیبایی كه وارد دروازه السد قطر كرد، یكی از گزینه‌ها برای انتخاب زننده زیباترین گل از راه دور در لیگ قهرمانان آسیاست. به هر حال ترابی روزهای خوبی را سپری می‌كند و شاید در سال 99، یكی از لژیونرهای مهم فوتبال ایران باشد.
ترابی در مورد انتخاب خود به عنوان بهترین بازیكن فوتبال ایران در سال گذشته گفت: «از همه كسانی كه به من اعتماد كردند، تشكر می‌كنم و امیدوارم شایستگی این انتخاب را داشته باشم. دوست دارم در انتخاب زیباترین گل از راه دور لیگ قهرمانان هم بتوانم رای خوبی بیاورم و افتخار دیگری برای ایران به دست آورم. همچنین باید از پرسپولیسی‌ها تشكر كنم كه همیشه به من لطف دارند و از بنده حمایت می‌كنند.»
او درخصوص شرایط قرنطینه اضافه كرد: «به هر حال اتفاقی است كه رخ داده و ما هم مستثنی نیستیم. باید به مسائل بهداشتی توجه كنیم و در خانه بمانیم. فعلا با برنامه‌ای كه كادرفنی داده، تمرینات اختصاصی را در منزل دنبال می‌كنیم تا به امید خدا این بیماری كرونا در كشورمان ریشه‌كن شود و همه چیز به حالت عادی خود بازگردد. در آن صورت تمرینات را دنبال می‌كنیم و به لیگ و بازی‌های خودمان برمی‌گردیم. در این مدت، خیلی‌ها دنبال لغو این فصل بودند و فكر می‌كنم پرسپولیس تنها تیمی است كه می‌خواهد بازی‌ها ادامه پیدا كند.»
تفکر همیشه برنده بودن
وینگر ملی‌پوش پرسپولیس در پاسخ به این سوال كه قوه محركه این تیم طی سال‌های گذشته برای گرفتن جام‌ها و رقم زدن افتخارات جدید چه بوده، افزود: «در دوران برانكو ایوانكوویچ، تفكر قدرتمندانه‌ای در تیم به وجود آمد. همه بازیكنان به دنبال آن هستند كه همیشه برنده باشند و همین قهرمانی‌های پرسپولیس حاصل تفكرات برانكو بود. هیچ بازیكنی در تیم ما به كمتر از برد راضی نمی‌شود. شاید در تیم‌های دیگر، بعد از یك یا دو قهرمانی، كار را رها می‌كردند یا فشارها برای كسب جام‌های بیشتر كمتر می‌شد اما در پرسپولیس اصلا این طور فكر نمی‌كنند. همه بازیكنان در تمرینات و بازی‌ها تمركز بالایی دارند و این طور است كه همه می‌گویند به خاطر پرسپولیس و به خاطر هواداران باید با تمام انرژی به میدان برویم.»
ترابی اضافه كرد: «بالاخره ما باید قبول كنیم كه عضو تیم مهمی هستیم و در باشگاه بزرگی بازی می‌كنیم. افراد زیادی از تیم ما انتظار دارند و نتایج پرسپولیس روی زندگی مردم هم تاثیر می‌گذارد. این مسائل، حرف نیست و ما با آن زندگی می‌كنیم. در این سال‌ها در پرسپولیس تفكری جا افتاده كه اعضای تیم حتی به مساوی هم راضی نیستند و در خانه و خارج از ورزشگاه آزادی، همیشه برای كسب بردهای بیشتر به میدان می‌رویم. چنین روحیه‌ای شاید در سایر تیم ها، كمتر از پرسپولیس باشد. همه می‌خواهند با تمام وجود بازی كنند، بهترین بازیكن باشند، روی نتایج تاثیر بگذارند و به دنبال بیشترین جام هستند.»
تاثیر یحیی گل‌محمدی بر پرسپولیس
از این بازیكن درخصوص تاثیر یحیی گل‌محمدی بر پرسپولیس هم پرسیدیم كه این طور جواب داد: «او مربی بسیار مهم و قدرتمندی است كه روحیه قهرمانی را در بازیكنان تقویت كرده است. با این كه زمان اندكی به تیم ما اضافه شده اما می‌بینید كه روند نتیجه‌گیری پرسپولیس تغییری نكرده چون گل‌محمدی هم بازیكنان را طوری به میدان می‌فرستد كه شانس كسب پیروزی‌های بیشتر را داشته باشیم. زمانی كه بحث جدایی كالدرون مطرح شد، نام خیلی‌ها به میان آمد اما تا جایی كه من به یاد دارم، همه روی یك اسم اتفاق نظر داشتیم و همگی می‌گفتیم در صورتی كه كالدرون برود، بهترین گزینه یحیی گل‌محمدی است.»
ترابی گفت: «البته آقایحیی هم ریسك كرد كه به پرسپولیس آمد چون بالاخره باید تیمی كه خودش در مشهد ساخته بود را رها می‌كرد و به تیمی می‌آمد كه با یك مربی دیگر كار كرده و بازیكنان دیگری دارد. با این حال نتایج نشان می‌دهد كه گل محمدی مربی باكیفیت و با علم و دانشی است. البته با بازیكنان هم در همین مدت كوتاه، رابطه بسیار خوبی داشته و همه مسائل به پیشرفت پرسپولیس كمك می‌كند. با گل‌محمدی می‌توانیم جام‌های بیشتری به دست بیاوریم.»