والیبال ایران نیاز به سرمربی بزرگ دارد

خوش‌خبر: با كولاكوویچ توافق كردیم؛ بدون هیچ مشكلی قرارداد فسخ شد

والیبال ایران نیاز به سرمربی بزرگ دارد

چند هفته‌ای می‌شود كه كولاكوویچ از ایران رفته، آن هم با فسخ قرارداد و احتمالا بدون دردسر برای فدراسیون والیبال. با این حال این روزها ذهن همه، حتی ورزشی‌ها درگیر كروناست و كمتر كسی به این فكر می‌كند كه پس از پایان همه این اتفاق‌ها چه كسی قرار است روی نیمكت ایران بنشیند.با این حال هر روز نام یك سرمربی جدید به گوش اهالی رسانه می‌خورد. نام‌هایی كه خیلی از آنها مطرح هستند و خیلی‌ها هم صاحب سبك. امیر خوش‌خبر سرپرست تیم ملی در این باره توضیحات بیشتری می‌دهد. او ابتدا درباره فسخ قرارداد با كولاكوویچ می‌گوید: «این قرارداد توافقی فسخ شد و مشكلی هم نیست. فكر می‌كنم امروز و فردا هم فسخ قرارداد به صورت كتبی رد و بدل شود تا ایگور اگر می‌خواهد برای آینده‌اش برنامه‌ریزی كند.»
او درباره ‌گمانه‌زنی‌های سایت‌های خارجی برای انتخاب سرمربی ایران هم می‌گوید: «چند سایت خارجی را خوانده‌ام. اما هیچ‌كدام از خبرهایی كه منتشر می‌شود صحت ندارد. فدراسیون به هیچ مربی پیشنهاد نداده و مذاكره نکرده است. قطعا اگر بخواهد كار را شروع كند، زمان می‌برد برای این‌كه باید همه جوانب را در نظر بگیرد. چون هیچ رویداد حساسی نداریم، با هیچ مربی مذاكره نكرده‌ایم.»
از خوش‌خبر درباره مربیانی كه ممكن است نامزد باشند سوال كردیم كه او این واكنش را نشان داد: «مربیان سطح بالا و آزاد مناسب سرمربیگری تیم ملی والیبال ایران تعدادشان كم است، لیست بلند بالایی نیست و نهایت پنج شش نفر شرایط آمدن به ایران را دارند. اما فدراسیون هنوز نه مربیان را اولویت‌بندی كرده و نه لیست را. چرا كه فدراسیون برای امسال برنامه‌ای ندارد و برای انتخاب سرمربی خیلی عجله‌ای نداریم.»
از او سوال كردیم كه عملكرد كولا كوویچ چقدر برای فسخ تاثیرگذار بوده كه خوش خبر این واكنش را نشان داد: «فدراسیون تصمیم داشت برای المپیك ۲۰۲۰ و لیگ ملت‌ها با كولاكوویچ ادامه دهد. حتی می‌خواست بعد از المپیك با تمدید یك ماهه قراردادش او كنار تیم در لیگ ملت‌ها باشد. هیچ قصدی برای فسخ قرارداد پیش از موعد نداشت، فقط شیوع كرونا و اوضاع بحرانی و نبود مسابقه باعث شد تا فدراسیون تصمیم به فسخ قرارداد بگیرد. اصلا بحث نتیجه و عملكرد نبود. چرا كه تیم ملی با كولاكوویچ نتیجه بدی نگرفت، سهمیه المپیك، صعود به فینال لیگ ملت‌ها و قهرمانی بازی‌های آسیایی را با كولاكوویچ گرفت. درواقع شرایط طوری شد كه اصلا به ارزیابی عملكرد كولاكوویچ نرسیدیم.