پست ایرانی بذار  لایک بگیر!

وقتی «ایران» ضامن جذب كاربران فجازی می‌شود

پست ایرانی بذار لایک بگیر!

در كنارِ مهمان‌نوازی، غیرت و تعصب، مقاومت و بسیاری از ویژگی‌های دیگر، ایرانی‌ها در جهان به یك مساله دیگر هم شهرت دارند؛ حضور پررنگ در صفحات مجازی! «بچه‌ها مهدی عقب است، زود رای بدید تا بیشتر از این عقب نماندیم.»، «نشان بدید پرطرفدارترین تیم آسیا چه تیمی است.»، «مگر می‌شود كاپیتان ما در نظر سنجی قافیه را ببازد؟» و.... اگر طرفدار یكی از دو تیم پر طرفدار پایتخت باشید، قطعا با این جملات به وفور برخورد كردید؛ جملاتی كه كاری با حس وطن‌پرستی شما ندارد و فقط عرق «به حریف نبازیم» شما را هدف قرار داده و تحریك می‌كند. آوازه حضور پررنگ ایرانی‌ها در فجازی، به گوش صفحات غیر‌ایرانی هم رسیده و آنها هم به دنبال بهانه برای انتشار مطالبی هستند كه رد پایی از ما باشد؛ یعنی ایران. حضور همگانی در صفحه لیونل مسی و تاكید به مهار او توسط‌هاشم بیك‌زاده، نظرات متعدد زیر پست اینستاگرامی ایوان زایتسف، ملی‌پوش والیبال ایتالیا و اعتراض همگانی به اشتباه ویلیامز، داور استرالیایی كه از قضا دلیل باخت ما به عراق در جام ملت‌های 2015 هم بود، تعدادی از مهم‌ترین مواردی است كه حضورمان در فضای مجازی، ابعاد بین‌المللی هم پیدا كرده؛ حضوری كه احتمالا در هیچ كجای دنیا و با این ابعاد، پیدا نمی‌شود.


8 میلیون رای
با كمك دو سرخابی

در سایتِ کنفدراسیون فوتبال آسیا،  تنها  در یك نظرسنجی هشت میلیون رای ثبت شد، آن هم به لطف حضور پرشور هواداران ایرانی. این هشت میلیون رای برای انتخاب اسطوره فوتبال ایران از میان پنج بازیكن كه دو ستاره فعلی و سابق سرخابی یعنی سیدجلال حسینی و فرهاد مجیدی در آن بودند، ثبت شد.
در این نظرسنجی كه شائبه‌های زیادی هم درباره برنده نهایی آن پیش آمده بود و حتی منجر به بیانیه‌های رسمی دو باشگاه پرسپولیس و استقلال هم شد، در نهایت سیدجلال حسینی، كاپیتان فعلی سرخپوشان پایتخت با اختلافی اندك نسبت به فرهاد مجیدی، سرمربی حال حاضر استقلال اول شد.
اما این تمام ماجرا نیست؛ AFC كه گویا از 8 میلیون رای ثبت شده خشنود بود همچنان در هیچ نظرسنجی‌ای نام یك ایرانی را از قلم نمی‌اندازد؛ تازه‌ترین دستپخت آنها مربوط به سؤالی درباره انتخاب بهترین بازیكن آسیایی در تاریخ جام جهانی است.
در این نظرسنجی پنج بازیكن كاندید شدند؛ تیم كیهیل از استرالیا، كیسوكه هوندا از ژاپن، پارك جی سونگ از كره جنوبی، سامی الجابر از عربستان و در نهایت علیرضا بیرانوند از ایران كه در نهایت بیرانوند با 350 هزار رای در میان آرای مردمی اول شد.
با این‌که عملكرد بیرانوند در این چند سال درخشان بوده، اما به نظر می‌رسد قرار گرفتن نام او در میان لیست نظرسنجی مردمی فارغ از استعدادهایش، برای فدراسیون فوتبال آسیا به منزله حضور پرشمار كاربران ایرانی است.



تضمین افزایش لایك
و كامنت با علی جهان!
ســراغ بــاشگاه بــرایتــون كه جهانبخش در آن بازی می‌كند برویم؛ این صفحه بدون این‌که در نظر بگیرد علیرضا جهانبخش در تركیب اصلی حضور دارد یا نه، از عكس جهانبخش استفاده كرده بود. تفاوت قابل توجه لایك‌ها و كامنت‌هایی كه زیر این پست‌ها وجود دارد با پست‌هایی كه از عكس سایر بازیكنان استفاده شده، بار دیگر ثابت می‌كند ما چقدر ابراز وجود در فضای مجازی را دوست داریم!


یك میلیون بازدید  اینستاگرامی
برای وحید امیری

آخرین صفحه‌ای كه قرار است از آن نام ببریم، پیج رسمی FIFA است؛ البته این صفحه مانند پیج باشگاه برایتون، سایت و صفحه رسمی AFC پیگیر حضور یك ایرانی به صورت دائمی در صفحات خود نیست، اما آنها هم از این روش تضمینی برای جذب مخاطب غافل نیستند.
لایی زیبای وحید امیری به پیكه در جام جهانی 2018 در میان پست‌های اخیر صفحه اینستاگرام فیفا منتشر شده؛ این پست یك و نیم میلیون بازدید خورده و حدود 15 هزار كامنت هم دارد؛ چیزی حدود ده برابر پست‌های دیگر!
با توجه به حضور پررنگ ایرانی‌ها در فضای مجازی به نظر نباید منتظر پایان این روند در پیج‌هایی كه بهانه‌ای برای حضور ایرانی‌ها دارند باشیم.