بهروز رضوی هم راهی ماه خدا شد

بهروز رضوی هم راهی ماه خدا شد


    نام برنامه: ماه خدا؛ ویژه برنامه سحرگاهی
    شبکه: یک
    مجری: حسن سلطانی، بهروز رضوی و‌هادی صلح‌جو
    کارشناس: حجت الاسلام ناصر رفیعی
    تهیه کنندگان: سعید عباسی و داود نجفی
    توضیحات: سعید عباسی یکی از تهیه کنندگان برنامه ماه خدا است و این برنامه در هنگام سحر از ساعت 3 تا 5 بامداد پخش می شود. وی درباره بخش‌های مختلف برنامه تاکید می کند که امسال از سه استودیو برای این برنامه بهره می برند تا بتوانند ماه خدا را برای مخاطبان جذاب تر کنند.
 وی در این‌باره می‌گوید: مثل سنن قبل، حسن سلطانی، مجری برنامه ماه خدا است. امسال تک لوکیشن نیستیم و به جذابیت بصری هم توجه زیادی کرده‌ایم؛ ضمن این‌که مباحث معارفی هم برای مخاطبان جالب خواهد بود و از زوایای متفاوت به مباحث ضیافت الهی پرداخت می‌کنیم. یکی از استودیوها در بام تهران قرار دارد و‌هادی صلح جو با حجت الاسلام ناصر رفیعی درباره مسائل روزه داری صحبت می‌کند. استودیوی دیگر در رادیو است و بهروز رضوی ترجمه سید مهدی شجاعی برای دعای ابوحمزه ثمالی را قرائت می کند. همچنین دیگر استودیو هم در رادیو قرار دارد و علیرضا کنگرلو، مجری رادیو هم حکایت‌های تاریخ ادبیات مربوط به ماه رمضان را می‌خواند.
وی در پاسخ به این سئوال که چرا امسال از استودیوهای رادیو برای برنامه ماه خدا بهره برده‌اید؟ توضیح می دهد: علاقه‌مند بودیم فضا را برای مخاطبان متنوع کنیم و از تک لوکیشن خارج شویم، به همین دلیل از استودیوهای رادیو و بام تهران استفاده کردیم. امسال راهکار جدیدی هم با توجه به شرایط کرونا برای برنامه ماه خدا تدارک دیده ایم و آن هم ختم دسته‌جمعی قرآن در برنامه گذاشته ایم. مردم می توانند عدد یک را به‌شماره 30000111 ارسال کنند و یک پیامک برای آنها ارسال می‌شود که کدام یک از صفحات قرآن را در خانه قرائت کنند. با این اقدام سعی می کنیم در طول شبانه روزها صدها ختم‌قرآن داشته باشیم و به این شکل مردم را در برنامه مشارکت می‌دهیم. همچنین یکی دیگر از بخش‌های برنامه، نایب الزیاره هست و از مردم می خواهیم که هنگام سلام دادن به اماکن متبرکه ویدئوی کوتاهی از خودشان بگیرند و به برنامه ارسال کنند و ما در قالب چند دقیقه این ویدئوها را نشان می دهیم. مناجات خوانی، دعای سحر و ... از دیگر بخش‌های برنامه است. در این برنامه مناجات خوانی حاج‌منصور ارضی و مداحی مهدی سلحشور پخش می شود.