قیصرخوانی ستاره‌ها

قیصرخوانی ستاره‌ها

شعرهای قیصر فقط به کتاب‌های درسی راه پیدا نکرده، فقط تبدیل به سرود مدرسه نشده مانند همان شعر معروف باز آمد بوی ماه مدرسه. شعر قیصر را خواننده‌های زیادی خوانده‌اند؛ از حسام‌الدین سراج و علیرضا افتخاری تا علیرضا قربانی و محمد اصفهانی.

نی‌نامه و سراج
حسام‌الدین سراج در آلبوم موسیقی «وداع» یکی از اشعار زنده‌یاد امین‌پور را خوانده است. این شعر «نی‌نامه» نام دارد. در همین صفحه می‌توانید نظر سراج درباره امین‌پور و اشعار او را در یادداشتی کوتاه بخوانید.


نیلوفرانه و علیرضا افتخاری
نیلوفرانه یکی از آلبوم‌های پرفروش‌ علیرضا افتخاری است که در آن هشت شعر از قیصر امین‌پور خوانده شد. کل این آلبوم به حضرت مهدی(عج) تقدیم شد ومعروف‌ترین آن قطعه «یارا یارا» بود.


 دوست دارم و  علیرضا قربانی
«من از عهد آدم تو را دوست دارم» یکی از غزل‌های بسیار لطیف و عاشقانه زنده‌یاد امین‌پور است که در آلبوم «دخت پری‌وار» با صدای علیرضا قربانی و آهنگسازی مهیار علیزاده منتشر شد.


 دوستت دارم و ناصر عبداللهی
این یکی را تقریبا همه شنیده‌ایم. شعر معروف پاییز که زنده‌یاد ناصر عبدالهی آن را خوانده است و مطلع شعر این است: «سراپا اگر زرد و پژمرده‌ایم/ ولی دل به پاییز نسپرده‌ایم»



فاصله و محمد اصفهانی
محمد اصفهانی هم یکی از سروده‌های قیصر امین‌پور را خوانده؛ شعری به نام«فاصله» که این طور سروع می‌شود: «به یادت داغ بـر دل می‌نشانـم/ ز دیده خون به دامن می‌فشانم»