کاشان پسا‌کرونا میزبان گردشگران!

کاشان پسا‌کرونا میزبان گردشگران!


با فروکش کردن ابتلا به بیماری کرونا در کشور و پایین آمدن آمار قربانیان این ویروس مرگبار، انگار قرار است خون تازه در رگ‌های خشکیده صنعت گردشگری کشورمان به گردش دربیاید؛ صنعتی که در مواجهه با کرونا بیش از همه آسیب دید. این بار از کاشان زیبا خبر می‌رسد که هماهنگی‌های لازم برای بازگشایی واحدهای اقامتی این شهر البته با رعایت موازین بهداشتی انجام شده است.
حسن قاضی‌عسگر، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان در همین رابطه می‌گوید: شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل جزو اولین مناطقی در استان بودند که تحت تاثیر ویروس کرونا قرار گرفتند، لذا تمامی واحدهای اقتصادی و گردشگری در این شهرستان‌ها زودتر از سایر مناطق به منظور مبارزه با این بیماری تعطیل شدند. از آنجایی که همه‌ساله در نوروز و بعد در فصل گلاب‌گیری بیش از دو میلیون نفر گردشگر به این شهرستان سفر می‌کردند، امسال به‌دلیل شیوع بیماری کرونا، فعالان گردشگری شهرستان دو دوره مهم گردشگری را از دست دادند.
در شهرستان کاشان هفت هتل، چهار هتل‌آپارتمان، 29‌اقامتگاه سنتی، چهار مهمانپذیر، 15‌اقامتگاه بومگردی و یک مجتمع گردشگری با ظرفیت 2450‌تخت فعال است و کسب و کار همه این مجموعه‌ها با شیوع کرونا  از رونق افتاد و حالا با فروکش کردن دور اول بیماری در استان مطابق با دستورالعمل‌های صادره از وزارت میراث فرهنگی، قرار است درهای این مراکز گردشگرپذیر با رعایت تمامی موازین بهداشتی به روی گردشگران علاقه‌مند بازگشایی شود./ جام‌جم  دیلی