عدد و رقم‌های جوانی

عدد و رقم‌های جوانی

رهبر معظم انقلاب در دیدار رمضانی خود با دانشجویان کمک رسانه ملی در زمینه جوانگرایی را ضرورتی تردیدناپذیر دانستند و فرمودند: رسانه ملی بخش‌های جوان، شاداب و انقلابی دارد که در سخنان امروز دانشجویان مورد توجه قرار نگرفته بود. اما به‌هر حال صداوسیما باید به دیدگاه‌های جوانان توجه و در عرصه گفتمان‌سازی به آنها کمک کند. در این گزارش آماری مختصر نگاهی داشته‌ایم به آنچه که از خرداد 95 تا خرداد 99 در رسانه ملی در زمینه نیروی انسانی و تزریق جوانی به این سازمان صورت گرفته است.

۳۹۰۹
نفر از کارکنان رسانه ملی از اول خرداد 95 که دکتر علی‌عسکری به عنوان رئیس سازمان صداوسیما در ساختمان شیشه‌ای مستقر شد، تاکنون بازنشسته شده‌اند.

۲۷
سال میانگین سنی جوانان تحصیلکرده‌ای است که طی چهار سال گذشته، موفق شده‌اند وارد عرصه کار در رسانه ملی شوند و آموخته‌هایشان در دانشگاه را در صحنه عمل پیاده‌سازی کنند.


۴۵
سال میانگین سنی مدیرانی است که طی این مدت حکم گرفته‌اند و در بخش‌های گوناگون رسانه ملی در حال خدمت‌ هستند.

۷۹۸
نیروی جدید که اغلب آنها از فارغ‌التحصیل‌های دانشگاه صداوسیما هستند و از سال 95 تا امروز به استخدام سازمان صداوسیما درآمده‌اند.



۶۶۴
نفر از مدیران رسانه ملی در طول چهار سال گذشته بازنشسته شده‌اند

۴۳
سال میانگین سنی فعلی کارکنان سازمان صداوسیماست که کاهش یافته‌است و اگر روند قبلی ادامه پیدا می‌کرد، این عدد 45 سال بود.



۱۶۹۴
مدیر در چهار سال ریاست دکتر علی‌‌عسکری، حکم گرفته‌اند و در بخش‌های مختلف سازمان صداوسیما، عهده‌دار مسؤولیت شده‌اند.



۲۹۶
نفر از مدیرانی که از خرداد 95 تاکنون حکم گرفته‌اند و مسؤولیت هدایت بخش‌های مختلف رسانه ملی را عهده‌دار شده‌اند، سن‌شان زیر 40 سال است.