قسمی برای بی‌گناهی در مرگ شوهر

قسمی برای بی‌گناهی در مرگ شوهر


زن جوان كه از پنج سال قبل به اتهام قتل شوهرش در زندان است در دادگاه قسم خورد كه قاتل نیست.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، دوم فروردین 94 همسایه‌های ناصر، با سر و صدای همسر او به خانه‌اش رفتند و ناصر را در حالی كه وسط قفسه سینه‌اش چاقو خورده و به‌شدت مجروح شده بود، در پذیرایی خانه‌اش در محله عبدل‌آباد دیدند و اورژانس را خبر كردند، اما ناصر لحظاتی بعد از رسیدن به بیمارستان جان خود را از دست داد و با توجه به مشكوك بودن ماجرا، فرشته به‌عنوان مظنون به قتل ناصر بازداشت شد و خانواده ناصر هم از او به اتهام قتل شكایت كردند و اظهار كردند ناصر و فرشته از قبل با هم اختلافاتی داشته‌اند.
زن جوان هرگز به قتل همسرش اقرار نكرد و ادعا كرد ناصر به دلیل فشار روحی اقدام به خودكشی كرده است، اما نظریه پزشكی قانونی با توجه به وجود خراشیدگی روی دست و صورت مقتول و نحوه اصابت ضربه، دیگر كشی را محتمل می‌دانست.
پرونده برای رسیدگی به شعبه چهارم دادگاه كیفری یك استان تهران ارجاع شد و قضات دادگاه به قسامه حكم كردند و با توجه به این‌كه اولیای دم نتوانستند 50 نفر برای قسم خوردن به دادگاه معرفی كنند روز گذشته متهم بار دیگر پای میز محاكمه رفت.
در ابتدای جلسه رسیدگی اولیای دم یعنی مادر مقتول و خواهر و برادران او به عنوان ورثه پدرشان، بار دیگر تقاضای قصاص متهم را كردند. سپس فرشته در جایگاه دفاع قرار گرفت و گفت: «اتهام قتل را قبول ندارم، چون همسرم خودكشی كرد. او اعتیاد داشت و همین باعث شد حالت افسردگی داشته باشد. روز حادثه قرار بود با هم برای عروسی یكی از اقوام من به شهرستان برویم، اما سر صبحانه بودیم كه ناصر نداشتن كره را بهانه كرد و استكان چای را پرتاب كرد و دعوایمان شد و گفت عروسی نمی‌آید. می‌خواستم به برادرم زنگ بزنم و بگویم ما به شهرستان نمی‌آییم كه موهایم را كشید و گوشی را از دستم گرفت. همان موقع بود كه دست و صورتش را خراشیدم. بعد كه رهایم كرد یكدفعه از آشپزخانه چاقویی برداشت و به سینه خودش فرو كرد. من برای كمك به او چاقو را بیرون كشیدم.»
قضات دادگاه بعد از شنیدن دفاعیات متهم از او خواستند هنگام اذان ظهر وضو بگیرد و قسم بخورد كه قتل شوهرش كار او نیست و متهم همین كار را كرد.
رای پرونده بعد از مشورت هیات قضات صادر خواهد شد.