انفجار مرگبار گاز شهری

انفجار مرگبار گاز شهری

انفجار خانه‌ای در قم مرگ پسر خردسال و دختر نوجوان را رقم زد. شش نفر دیگر هم مجروح شده و دو خانه تخریب شد.
 به گزارش خبرنگار جام‌جم، صدای مهیب انفجار و لرزش ناگهانی زمین برای اهالی محله انصار جای شك باقی نگذاشته بود كه زلزله‌ای اتفاق افتاده است، اما ماجرا چیز دیگری بود و انفجار مهیبی در یك خانه مسكونی آرامش ظهر چهارشنبه را بر هم زد. شیشه خانه‌ها را شكست و غبار و گرد و خاك غلیظی كوچه و محله و حتی خانه‌های اطراف را پر كرده بود.
در یك چشم بر هم زدن خانه محمد بداقی روی سر همسر و فرزندانش آوار شد و مستاجرشان هم زیر آوار مانده بود. خانه همسایه دیوار به دیوار هم صد‌در‌صد تخریب شده بود و زن میانسال و پسر و عروسش زیر آوار مانده بودند.
سیل تماس‌ها روانه اورژانس و آتش‌نشانی شد و چند دقیقه بعد نیروهای امداد در محل حاضر شدند. یكی از همسایه‌ها كه با نیروهای امداد تماس گرفته بود به جام‌جم گفت: «در خانه نشسته بودم كه خانه تكان محكمی خورد. درها باز و بسته می‌شد و خانه پر از شیشه شكسته و گرد و خاك شده بود. سریع خودمان را به كوچه رساندیم.»
بابا احمدی، معاون عملیات آتش‌نشانی در مورد نحوه امدادرسانی نیروهای آتش‌نشانی گفت: «دو دقیقه بعد از اولین تماس، خودروی امداد آتش‌نشانی در محل حاضر شد. شدت انفجار به‌حدی بود كه علاوه بر تخریب دو خانه، دو ماشین پارك شده در كوچه هم تخریب شده بودند و امدادگران عملیات آوار‌برداری را به‌سرعت آغاز كردند كه این عملیات چهار ساعت طول كشید.»
بعد از انجام عملیات آوار‌برداری، هشت مصدوم توسط نیروهای اورژانس به بیمارستان منتقل شدند. اما كسری فرزند دو ساله و معصومه دختر 17ساله آقای بداقی جان خود را از دست دادند. بداقی كه زندگی‌اش با خاك یكسان شده و دو فرزندش را از دست داده در گفت‌وگو با جام‌جم گفت: «موقع وقوع حادثه خانه نبودم و زمانی رسیدم كه كوچه‌مان غلغله شده بود. خانه زیاد قدیمی نبود، ولی ظاهرا نزدیك 12ساعت گاز مایع شهری در زیر‌زمین نشت كرده بود و باعث بروز این حادثه شد.»
بداقی كه به خاطر از دست دادن دو فرزندش حال مساعدی ندارد در ادامه گفت: «دختر هفت ساله‌ام كه زیر آوار مانده بود از بیمارستان مرخص شده، اما مهره‌های گردن همسرم شكسته است و حال مساعدی ندارد.»
مرد جوان كه مستاجر این خانه بود هم به دلیل شدت بالای سوختگی حال وخیمی دارد.