در جلسه رسیدگی به پرونده ویلموتس نماینده نداریم

نبی در گفت‌و‌گو با جام‌جم

در جلسه رسیدگی به پرونده ویلموتس نماینده نداریم



 مهدی نبی دبیر کل فدراسیون فوتبال این روزها کمتر در رسانه‌ها دیده می‌شود. او به شدت درگیر مسایل داخلی و البته بین‌المللی این فدراسیون است. در حال حاضر عمده نگرانی فوتبال ایران، به پرونده مارک ویلموتس بازمی‌گردد. گمانه‌زنی‌ها از احتمال صدور رای اولیه به نفع مربی بلژیکی خبر می‌دهد. در صورتی که این اتفاق رخ دهد، ایران قصد دارد پرونده را به دادگاه عالی ورزش یعنی CAS ببرد. با نبی درباره آخرین وضعیت پرونده، تیم‌ملی و همینطور اساسنامه فدراسیون فوتبال گفت و گویی داشتیم.
 ورود اسکوچیچ به ایران
برای تعیین برنامه‌‌های تیم‌ملی مهمترین چیز این است که بتوانیم ابتدا با اسکوچیچ جلسه بگذاریم. این مربی در حال حاضر در کشورش به سر می‌برد ولی طبق مکاتباتی که داشتیم قرار شده تا او هفته آینده به کشور بازگردد. رقابت‌های لیگ‌برتر هم که آغاز خواهد شد. بعد از ورود ایشان به تهران جلسه‌ای برگزار می‌کنیم تا انشاا... برنامه‌ریزی لازم را برای تیم‌ملی انجام دهیم. سپس آنها را رسانه‌ای خواهیم کرد.
 سه وکیل در ماجرای ویلموتس
ما در حال حاضر درگیر پرونده بین‌المللی مهمی هستیم. به هر حال آقای ویلموتس سرمربی سابق ایران شکایت کرده و مردم در جریات جزئیاتش قرار گرفته‌اند. ما در این پرونده سه وکیل داریم. یک وکیل خارجی که آقای لودویگ دلشات است. دو وکیل ایرانی هم پای کار هستند. از روز اولی هم که همکاری با آقای دلشات شروع شد، بنا این بود که اگر لایحه‌ای به فیفا می‌رود با سه امضا باشد نه فقط امضای ایشان. یعنی دو وکیل دیگر هم در جریان جزئیات هستند و باید پای لایحه را امضا می‌کردند. این اتفاق هم افتاد و دفاعیه خود را برای فیفا ارسال کردیم.
 بدون حضور نماینده ایران
نمی‌توانم تاریخ دقیقی برای اعلام رای بدهم ولی یکی از مشکلاتی که وجود دارد این است؛ ما نمی‌توانیم در جلسه رسیدگی به پرونده نماینده داشته باشیم. کمیته تعیین وضعیت فیفا بدون حضور طرفین و تنها با لایحه دفاعی، نتیجه را اعلام می‌کند. ما می‌خواستیم درخواست دهیم که اگر می‌شود یک نماینده برای جلسه رسیدگی به فیفا بفرستیم ولی دیدیم امکانش نیست. حالا اگر رای صادر شد، می‌توانیم به کاس برویم و آنجا نماینده حضوری داشته باشیم. البته انشاا...  رای به نفع ما باشد و دیگر ماجرا به کاس کشیده نشود. اما اگر در همین مرحله اول می‌توانستیم جلسه برگزار کنیم و یک نماینده هم داشتیم، اتفاق بهتری می‌افتاد.