انتشار یک رمان تازه درباره نژادپرستی

انتشار یک رمان تازه درباره نژادپرستی


در بستر آشوب‌های نژادی این روزهای آمریکا، کتاب جدید جویس کارول اوتس منتشر شد .
نویسنده ۸۱ ساله و نامدار آمریکایی جدیدترین کتابش را با عنوان «شب.خواب.مرگ. ستاره‌ها» به بازار فرستاد. این خبر را مهر به نقل از آسوشیتدپرس منتشر کرده و توضیح داده داستان کتاب در اکتبر 2010 رخ می‌دهد و درباره فرزندان مردی است که مرگ عجیبی داشته.  این پدر مردی محترم با روحیه آمرانه و پدرسالارانه در یک شهر کوچک بود که پس از مداخله در رویدادی وحشیانه توسط پلیس، با آزمونی سخت از غم و درد، مسائل نژادی و طبقاتی و آسیب روبه‌رو می‌شود و جان می‌بازد.
این کتاب از ۹ ژوئن (۲۰خرداد) به بازار کتاب آمده و با نقدهای مثبت هم مواجه شده است. پابلیشرز ویکلی در نقد این کتاب آن را اثری مهم و قابل تحسین در میان آثار اوتس خوانده است.
خوانندگانی که شجاعت خواندن این رمان
۸۰۰ صفحه‌ای و دلهره‌آور جویس کارول اوتس را داشته باشند در نهایت متوجه می‌شوند پدر خانواده برای کمک به مردی رنگین پوست که توسط دو افسر پلیس بی‌رحمانه مورد ضرب و شتم قرار گرفته، آسیب می‌بیند و چند روز بعد در بیمارستان جان می‌بازد،بدون این‌که بتواند به فرزندان و خانواده مبهوتش بگوید چه اتفاقی برایش رخ داده است. کارول اوتس در صدها صفحه کتاب خوانندگان را با روابط و جزئیات متعددی روبه رو می‌کند، اما در بستر وسیع‌تر.  او تصویری از فرهنگ آمریکا به دست می‌دهد که عواقب آن این روزها بیش از همیشه در خیابان‌های شهرهای مختلف مشاهده می‌شود، با مردمی که فاقد توانایی عقب‌نشینی و در نظر گرفتن شرایط هستند، همه چیز ملموس می‌شود. به اعتقاد این نویسنده آشفتگی این آدم‌ها برای هیچ‌کس ناآشنا نیست، همان‌طور که زندگی مسیح هم یک مبارزه است.