مرور و عبور

مرور و عبور

حمایت عزت‌ا... ضرغامی از جیم سازان
عزت‌ا... ضرغامی، دبیر هشتمین جشنواره تولیدات استانی صدا و سیما كه در زیباكنار در حال برگزاری است، گفت: این جشنواره شعار اندیشه دینی، فرهنگ بومی و وفاق ملی را سر لوحه برنامه‌های خود قرار داده است.
ضرغامی درباره ایجاد تعادل میان تولیدات مراكز استان و تولیدات تهران گفت: مراكز صدا و سیما استقلال نسبی دارند و مدیران مراكز ماكت كوچك‌تری از مدیریت كلی سازمان در مراكز استانی به‌شمار می‌آیند و همه اختیارات لازم را دارند. استان‌‌هایی كه شبكه‌های مستقل رادیویی و تلویزیونی دارند برنامه‌های خود را تولید می‌كنند كه این تولیدات معمولا روزانه 20 ساعت در بخش برنامه‌های رادیویی است و روزانه هفت تا هشت ساعت برنامه در بخش تلویزیونی را شامل می‌شود. این برنامه‌ها ضمن پوشش دادن خود مراكز برنامه‌‌های ملی را نیز در حد توان مورد حمایت قرار می‌دهند. زیرا تامین 10‌درصد از تولیدات جیم و دال شبكه‌های ملی و سراسری به‌عهده مراكز گذاشته شده است. (صفحه 12)


پاسخ خواندنی قیصر به یك سؤال
از قیصر امین‌پور پرسیدیم چرا با نشریات مصاحبه نمی‌كنید؟ در پاسخ گفت: به قول شاعر عرب: لست ادری لست ادری / و لماذا لست ادری / لست ادری
نمی‌دانم، نمی‌دانم و چرا نمی‌دانم نمی‌دانم‌! ( صفحه 5 )


عزت‌ا... انتظامی، داور جشنواره تولیدات استانی صدا و سیما
در دومین روز از برگزاری هشتمین دوره جشنواره تولیدات رادیویی و تلویزیونی مراكز استان، ‌عزت‌ا... انتظامی یكی از داوران این جشنواره با اشاره به این نكته كه امكانات برای تولیدات استانی فراهم نیست، گفت: معتقدم كسانی كه در این دوره از جشنواره رتبه‌ای كسب می‌كنند در دوره‌‌های آینده وظیفه دشواری خواهند داشت و آنها كه موفق به كسب جایزه نشده‌اند نباید این را یك شكست بدانند.محمد بزرگ‌نیا، جهانگیر الماسی و احمد ضابطی جهرمی از دیگر داوران این جشنواره هستند كه تا روز 26 خرداد ادامه خواهد داشت. (صفحه 3)




تاکید رهبر انقلاب بر حل مشکل مسکن مردم
 حضرت آیت‌ا...خامنه‌ای در دیدار وزیر و مسؤولان وزارت مسکن و شهرسازی با اشاره به افزایش جمعیت و رشد شهرها و به وجود آمدن مشکل مسکن به ویژه برای قشر جوان گفتند: مساله مسکن با توجه به مسائل اقتصادی، اکنون به صورت یک مقوله اثرگذار در مسائل معیشتی، روحی، معنوی، اجتماعی و اخلاقی مردم درآمده که باید با برنامه‌ریزی صحیح و با جدیت، این معضل برطرف گردد.
ایشان با اشاره به لزوم عمل کردن به وعده‌هایی که به مردم به‌ویژه قشر کم درآمد در زمینه تهیه مسکن داده می‌شود، بر لزوم درنظر گرفتن استحکام ساختمان‌ها در برابر حوادث طبیعی و استفاده از مصالح مطابق با استانداردهای بین‌المللی تاکید کردند. (صفحه 1)