علاقه بازیگر برای تكرار نقش این ابرقهرمان

چشم هنری كاویل، به دنبال «بتمن»

علاقه بازیگر برای تكرار نقش این ابرقهرمان

 با آن كه رابرت پاتینسون در قسمت تازه مجموعه اكشن ابرقهرمانانه «بتمن» در نقش مرد خفاشی داستان مصور كلاسیك شركت دی‌سی كامیكز بازی می‌كند، هنری كاویل هنوز امیدوار است بتواند دوباره این نقش را به‌دست بیاورد. او كه این روزها از استقبال تماشاگران از كار جدید تلویزیونی‌اش «جادوگر» بسیار خوشحال به نظر می‌رسد، اعتراف می‌كند كه چشمش هنوز دنبال بتمن است! این در حالی است كه طی ماه‌های اخیر شایعاتی مبنی بر بازگشت او به مجموعه بتمن در رسانه‌ها منتشر شده است. كاویل صحبت‌های اخیرش را، در همین رابطه می‌داند و می‌گوید نسبت به این شایعات واكنش نشان داده است.
به گفته بازیگر: «برخلاف شایعات مطرح شده، من قراردادی برای بازی در فیلم بعدی بتمن امضا نكرده‌ام و نمی‌دانم این شایعه از كجا آمده‌است، اما صادقانه بگویم كه خیلی این شخصیت را دوست دارم و دلم می‌خواهد باز هم آن را جلوی دوربین بازی كنم. اگر فرصت دوباره‌ای برای این كار به‌دست بیاید، خیلی خوشحال خواهم شد. نكته مهم به نظر من این است كه مردم و تماشاگران دوست دارند دوباره مرا در این نقش ببینند و شایعات موجود، تاییدی بر این نكته است. فكر می‌كنم تهیه‌كنندگان فیلم در شرکت برادران وارنر خوب است به این موضوع توجه كنند. بتمن یك شخصیت فانتزی و جالب است و برای خود من هم اهمیت زیادی دارد كه باز هم با قسمت‌های بعدی آن همكاری داشته باشم.»
شایعات موجود در حالی در سطح گسترده‌ای پخش شده كه قسمت بعدی مجموعه بتمن (كه به احیای داستان آن می‌پردازد) برای نمایش عمومی در تاریخ اكتبر سال آینده میلادی آماده می‌شود. پاتینسون كه تماشاگران او را در مجموعه نوجوانانه و پرفروش «گرگ‌و میش» دیده‌اند، نقش شخصیت بتمن را به‌عهده دارد و زك اشنایدر كارگردان فیلم است.
آنچه خبر علاقه كاویل برای حضور مجدد در نقش بتمن را جالب‌تر كرده، حضور مایكل كیتن در همین نقش در اكشن كمیك‌استریپی «فلش» است! این فیلم را اندی موچیتی كارگردانی می‌كند و عذرا میلر نقش اصلی آن را به‌عهده دارد. داستان فیلم البته درباره یك ابرقهرمان دیگر داستان‌های مصور دی‌سی كامیكز یعنی فلش است و بتمن، نقش مكمل داستان را به‌عهده خواهد داشت. مایكل كیتن اولین بتمن تاریخ سینماست كه دو بار این نقش را در سال‌های 1989 و 1992 بازی كرد. تیم برتن كارگردان این‌دو فیلم بود و بعد از آن كه جوئل شوماخر جای او را در قسمت سوم گرفت، كیتن حاضر به ادامه همكاری با این پروژه نشد. وال كیلمر جای كیتن را گرفت و نتوانست نظر تماشاگران را به خود و فیلم جلب كند. در قسمت چهارم كیلمر جای خود را به جورج كلونی داد و بعد از آن، تولید قسمت‌های بعدی این مجموعه كمیك‌استریپی در هاله‌ای از ابهام قرار گرفت. كریستوفر نولان یك دهه قبل، مجموعه فیلم بتمنی خود را با بازی كریستین بیل روانه پرده سینماها كرد. با این فیلم، داستان‌های فانتزی ابرقهرمانانه حال و هوای تازه و غیرمتعارفی پیدا كرد./ هالیوود ریپورتر