برای مقابله با هپاتیت  از این خوراكی‌ها  فاصله بگیرید

برای مقابله با هپاتیت از این خوراكی‌ها فاصله بگیرید

بعضی از خوراكی‌ها، درصورت ابتلا به بعضی بیماری‌ها ممنوع است. دكتر جعفریان این موارد را به این شكل فهرست می‌كند.
    گلوتن: این تركیب كه در گندم موجود است، باعث التهاب می‌شود. بنابراین بهتر است از انواع بدون گلوتن گندم استفاده كنید.
    آب شهری: اگر آب لوله‌كشی شهر شما مقدار زیادی فلزات سنگین، كلر، فلوراید و تركیب‌های ضدعفونی‌كننده دارد، برای شما مناسب نیست. به این دلیل كه كبد شما بیمار بوده و توانایی دفع این تركیب‌ها را ندارد. بنابراین آب سالم بنوشید.
    هله‌هوله‌ها: نگهدارنده‌ها، طعم‌دهنده‌ها، رنگ‌های خوراكی، ادویه‌ها و... از رایج‌ترین تركیب‌های موجود در این خوراكی‌ها هستند. كبد شما به دلیل شرایط خاصی كه دارد، نمی‌تواند این تركیب‌ها را تحمل كند.
    آرد سفید: انواع خوراكی‌های تهیه شده با آردسفید برای كبد بیمار مناسب نیستند. به این دلیل كه آرد سفید دارای كمترین مقدار موادمعدنی، ویتامین‌ها و سبوس است.
    روغن‌های هیدروژنه: هرچه مقدار مصرف روغن كمتر باشد، بهتر است؛ به‌جز مواردی كه به آن د رمتن گزارش اشاره شد. به این دلیل كه هضم روغن برای كبد آسیب‌دیده آسان نیست.
    محصولات لبنی: ابتلا به بیماری‌های كبدی، باعث اختلال در میزان طبیعی باكتری‌های روده كوچك می‌شود. بنابراین خوردن محصولات لبنی، حالتی مانند عدم تحمل به لاكتوز ایجاد می‌كند. ماست با میوه طبیعی به مقدار كم قابل مصرف است.
    ویتامین‌های محلول در چربی: ویتامین‌های A و D، محلول درچربی هستند. بهتر است كمتر مصرف شوند. چون ممكن است مسمومیت ناشی از تجمع ویتامین A در كبد دیده شود.