منتظر انتقام قطعی ما باشید

حزب‌ا... لبنان در بیانیه‌ای هر گونه دخالت در درگیری‌های روز گذشته را تکذیب کرد

منتظر انتقام قطعی ما باشید

    اتفاق روز گذشته و آتش یك‌طرفه رژیم صهیونیستی در منطقه مرزی لبنان با فلسطین اشغالی ریشه در اتفاقاتی دارد كه طی چند هفته گذشته بین رژیم صهیونیستی و حزب‌ا... رخ‌داده است؛ اتفاقاتی كه مانند قطعات یك پازل باید آن‌ را كنار وقایع چند هفته گذشته قرار دهیم. هفته گذشته بعد از حمله هوایی رژیم صهیونیستی به یكی از پایگاه‌های محور مقاومت در اطراف دمشق و به شهادت رساندن یكی از نیروهای حزب‌ا...، این جریان پیامی مبنی بر انتقام داشت؛ زیرا حزب‌ا... حادثه هفته گذشته رژیم صهیونیستی و حمله به حومه دمشق و شهادت علی‌كامل محسن از مستشاران نظامی لبنانی را فراموش نكرده است. پس از شهادت علی محسن، حجت‌الاسلام نعیم قاسم، معاون دبیركل حزب‌ا... در واكنش به این حمله اعلام كرد: «معادله بازدارندگی برای پاسخ به تجاوزات و تهاجمات اسرائیل پابرجاست و حزب‌ا... قصد ندارد این معادله را تغییر دهد. حزب‌ا... پاسخ هرگونه تجاوز رژیم تل‌آویو را خواهدداد.»
همین اظهارات كافی بود تا تل‌آویو بداند حزب‌ا... لبنان نسبت به شهادت نیروهای خود واكنش نشان می‌دهد.
اسرائیل به دنبال راه نجات
به دنبال واكنش حزب‌ا... رژیم صهیونیستی از روی هراس نامه‌ای به سازمان ملل نوشت و درخواست میانجیگری كرد. همچنین رزمایشی را كه قرار بود برگزار كند، لغو و پاسگاه‌های مرزی خود را تخلیه كرد. این اقدامات به معنی هراس رژیم صهیونیستی از انتقام متقابل حزب‌ا... بود.
اما به دلیل نامشخص بودن زمان و ساعت انتقام حزب‌ا... تل‌آویو مجبور به اتخاذ راهبردی جدید شد تا در یك بازه طولانی نهادهای امنیتی و رزمی خود را در آماده‌باش قرار دهد و نسبت به تحركات حزب‌ا... هوشیار باشد.
سرانجام در بحبوحه افزایش تنش‌ها در نوار مرزی بین سوریه و لبنان، روز یكشنبه پهپاد نظامی اسرائیل در داخل خاك لبنان سقوط كرد. اگرچه اسرائیل مدعی شد این پهپاد به دلیل نقص فنی سقوط كرده است اما برخی منابع خبری از سرنگونی این پرنده جاسوسی با رهگیری حزب‌ا... خبر دادند. این در حالی بود كه روز گذشته آتش یك‌طرفه مرزی صورت گرفت و منابع خبری بلافاصله از هدف قرار گرفتن خودروی زرهی كه گفته می‌شد یك دستگاه تانك مركاوا بوده است فضای منطقه را دستخوش تحول رسانه‌ای كرد.
بعد از خبر درگیری در مرز لبنان با مناطق تصرف شده توسط رژیم صهیونیستی، شبكه الجزیره قطر در خبری فوری از قول منابع صهیونیستی از تیراندازی در مزارع اشغالی شبعا خبر داد. بر اساس این گزارش، ارتش صهیونیستی اطراف «رویسات العلم» در منطقه اشغالی كفرشوبا را هدف حملات توپخانه‌ای قرار داد.
بعد از آن، شبكه خبری المیادین نیز از وقوع یك حادثه امنیتی مرزی خبر داد. در این‌سو رسانه‌های لبنانی هم برنامه‌های عادی خود را قطع كردند. خبرنگار المیادین در فلسطین اشغالی هم گزارش داد نیروهای مقاومت یك خودروی زرهی رژیم صهیونیستی را با موشك كورنت هدف قرار داده‌اند؛ خبری كه پایگاه اسرائیل الیوم نیز آن را تایید و اعلام كرد حزب‌ا... لبنان با شلیک موشك كورنت به سمت یك دستگاه تانك مركاوای اسرائیلی، آن را هدف قرار داده است.
اما بیانیه حزب‌ا... تصویری جدید از واقعه روز گذشته نشان داد.
 تلاشی برای كسب پیروزی خیالی
حزب ا.. در بیانیه‌اش اعلام كرده‌است: «هیچ درگیری یا تیراندازی از جانب ما رخ نداده است. تیراندازی فقط از سوی یك طرف بوده و آن دشمن ترسو و آشفته و نگران است.»
حزب‌ا... لبنان ذکر شده‌است: «هر آنچه دشمن صهیونیست درباره خنثی كردن عملیات از اراضی لبنان به داخل فلسطین اشغالی ادعا می‌كند، تلاشی برای كسب پیروزی خیالی و دروغین است. مقاومت اسلامی تأكید می‌كند در اتفاقات امروز، هیچ‌گونه درگیری یا تیراندازی از جانب آن رخ نداده است.»
در این بیانیه البته بر انتقام خون علی كامل محسن تأكید شده است: «واكنش ما به شهادت برادر مجاهد علی كامل محسن در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به حومه فرودگاه بین‌المللی دمشق، حتمی است و در راه است و صهیونیست‌ها باید منتظر مجازات این جنایات‌شان بمانند.»
حزب‌ا... لبنان همچنین به تعرض رژیم صهیونیستی در این بیانیه اشاره كرده‌است: «در قبال حمله توپخانه‌ای به روستای الهباریه لبنان و وارد شدن خسارات به منزل یكی از غیرنظامیان، سكوت نخواهد کرد.»
تعرض عصر روز گذشته نیروهای رژیم صهیونیستی اگرچه موضوع جدیدی نیست اما با توجه به ‌عكس‌العمل نیروهای مقاومت، آسیب‌پذیر بودن ماشین جنگی اسرائیل را بیش از گذشته هویدا كرد.
رسانه‌های عربی در این باره نوشتند كه اتفاق 6 مرداد یك خبر شوكه كننده بود. نیروهای حزب‌ا... بازی رژیم صهیونیستی را نقش بر آب كردند. صهیونیست‌ها در نمایش ساختگی‌شان مناطق شبعا و جنوب لبنان را زیر حمله آتش سنگین توپخانه‌ای قرار دادند؛ اما دستاوردی نداشتند. از سوی دیگر سیاست سكوت را در پیش گرفته‌اند و از انتشار هر خبری در مورد حادثه 6 مرداد ممانعت به عمل می‌آورند. با این حال این عملیات دو نكته بسیار مهم داشته‌است.
درحالی‌كه لبنانی‌ها درگیر مبارزه با كرونا و اعلام جهاد سازندگی و كشاورزی هستند، تمركز بازدارندگی و عملیات واكنشی علیه صهیونیست‌ها، از دستور كار این مجموعه خارج نشده است.
كارشناسان امنیتی معتقدند حزب‌ا... به‌زودی نسبت به شهادت همرزم‌شان در دمشق واكنش نشان خواهندداد و از آمادگی لازم برای حمله تقابلی و واكنشی برخوردارند و در صورت افزایش ماجراجویی‌های تل‌آویو، مقاومت می‌تواند درس عبرتی سنگین به صهیونیست‌ها دهد.
 دست ‌باز حزب‌ا...
همچنین برخلاف انتظار كارشناسان و مقامات امنیتی رژیم صهیونیستی، حزب‌ا... به قدرت بالایی در بازدارندگی دست‌یافته است. در این خصوص شارل ابی نادر، سرهنگ بازنشسته ارتش لبنان و كارشناس مسائل نظامی و استراتژیك در مصاحبه‌ای با المیادین عنوان می‌کند: «یكی از مهم‌ترین مبانی عناصر بازدارندگی حزب‌ا... در مقابله با رژیم صهیونیستی، توانایی‌های پیشرفته این حزب است كه بر اهداف استراتژیكش تأثیر می‌گذارد.» در حقیقت حزب‌ا... نشان داده است دست برتر نظامی را از آن خود كرده‌است؛ به عبارت دیگر واكنش حزب‌ا... در آینده صرفا یك عملیات پارتیزانی، بدون هدف مانند عملیات هوایی و رهاسازی بمب از بمب‌افكن‌ها نخواهد بود كه حالا در آن خسارت‌هایی نیز در نظر گرفته‌شود. بلكه نیروهای مقاومت با اطلاع از ساعت گشتزنی و موقعیت قرارگرفتن تجهیزات نظامی صهیونیستی به مناطق حفاظت شده وارد خواهند شد و دست به عملیات خواهند زدند.
نكته قابل‌توجه، اطلاع و اشراف حزب‌ا... از نقاط كور سامانه‌های رصد حرارتی، ماهواره‌ای و دیده‌بانی فعال رژیم‌صهیونیستی است. در چنین شرایطی حزب‌ا... می‌تواند برای عملیاتش خسارت‌هایی جدی به ارتش صهیونیستی وارد کند. این پیام رسمی حزب‌ا... به تحركات چند وقت اخیر رژیم صهیونیستی است.