جنگ  سهمیه

تلاش تیم‌های بالای جدول برای راهیابی به لیگ قهرمانان ادامه دارد

جنگ سهمیه

 تکلیف قهرمان در لیگ نوزدهم لیگ‌برتر مشخص شد و پرسپولیس برای چهارمین‌بار متوالی دستش به جام رسید. با وجود این ، هنوز هیجان در لیگ‌برتر باقی است و چند تیم تلاش می‌کنند تا پایان هفته سی‌ام در رده‌های بالای جدول قرار بگیرند تا سهمیه فصل بعد لیگ قهرمانان آسیا را به دست آورند. در ادامه به بررسی چند تیمی می‌پردازیم که تا هفته پایانی برای رسیدن به سهمیه تلاش سختی دارند.

۴۵
در حال حاضر آبی‌های پایتخت با 45‌امتیاز دوم هستند. 4بازی پیش‌روی استقلال در نوع خودش جالب و البته بسیار سخت است. شاگردان مجیدی در هفته‌های 27 و 28 به مصاف سپاهان و شهر خودرو می‌روند که حساسیتش کاملا مشخص است. در دو بازی آخر هم باید مقابل پیکان و شاهین قرار بگیرند؛ تیم‌هایی که تلاش زیادی برای بقا در لیگ می‌کنند.

۴۵
سپاهان دیگر تیم 45 امتیازی جدول است. شاگردان امیر قلعه‌نویی تا پایان فصل چهار بازی درپیش‌ دارند که سخت به حساب می‌آید. بازی هفته بعد این تیم در تهران مقابل استقلال است که این تیم هم جزو مدعیان کسب سهمیه به شمار می‌آید. در هفته‌28، سپاهان در خانه میزبان نساجی است. تیم شهر قائمشهر گرچه نه امید به سهمیه دارد و نه ترس از سقوط، اما حضور استقلالی‌های سابق همچون مرفاوی، فکری، دین‌محمدی و عمران‌زاده روی نیمکت نساجی جذابیت این دیدار را دو چندان می‌کند. سپاهان در بازی هفته 29 گرچه باز هم در خانه و میزبان است، اما مقابل شهر‌خودرو قرار می‌گیرد که این تیم هم در تلاش برای کسب سهمیه است و سهراب بختیاری‌زاده اصلا دوست ندارد روی نیمکت این تیم نتیجه بدی به‌دست آورد. در هفته آخر هم اصفهانی‌ها باید مقابل پیکانی قرار بگیرند که در منطقه خطر است و ویسی اصلا نمی‌خواهد تیمش به لیگ‌یک برود.

۴۵
تراکتوری‌ها هم که با استقلال و سپاهان هم‌امتیاز هستند، امید زیادی به بازی‌های باقی‌مانده دارند. شاگردان ساکت الهامی در دو هفته متوالی باید مقابل دو تیم قعرنشین پیکان و شاهین بوشهر بازی کنند. بازی هفته‌29 تبریزی‌ها مقابل دیگر تیم این شهر یعنی ماشین‌سازی است؛ بازی‌ای که طی دو فصل اخیر و به دلیل داشتن مالک مشترک همواره محل بحث بوده است. هفته آخر آنها باید به اهواز بروند و با فولادی بازی کنند که به احتمال زیاد تا هفته آخر برای کسب سهمیه سخت می‌جنگد.

۴۳
 بعد از اینها، نوبت به شهر خودرو می‌رسد که همین چند هفته پیش سهراب بختیاری‌زاده را به جای سرآسیایی روی نیمکت نشاند. این تیم  این هفته  مقابل صنعت نفت قرار می‌گیرد که امیدهایش برای کسب سهمیه تقریبا از بین رفته است. آنها سپس در مشهد باید از فرهاد مجیدی و شاگردانش پذیرایی کنند؛ بازی که نقش زیادی در تعیین تکلیف هر دوی این تیم‌ها در کسب سهمیه دارد. سپاهان و نساجی دیگر حریفان تیم مشهدی در این مسیر سخت هستند.

۴۲
 در این میان، نمی‌توان به هیچ‌وجه از تیم سرحال و یکدست جواد نکونام به همین راحتی گذشت. فولادی‌ها پس از باخت ناباورانه مقابل نساجی فعلا 42 امتیازی هستند. آنها  در صورت پیروزی می‌توانستند به تنهایی در رده دوم جا‌خوش کنند. بعد از بازی عقب‌افتاده مقابل نفت مسجد‌سلیمان، بازی‌های این تیم هم در نوع خودش جالب است. فولادی‌ها در سه هفته متوالی باید مقابل سه تیم پایین‌جدولی گل‌گهر، سایپا و پارس‌جنوبی قرار بگیرند. بازی آخرشان هم که شاید حکم فینال را داشته باشد، در خانه مقابل تراکتور است.