رقابت با خودی‌ها برای صندلی‌های لرزان!

انتخابات کمیسیون ورزشکاران و حاشیه‌های نا‌تمام

رقابت با خودی‌ها برای صندلی‌های لرزان!

ماجرا از چند ماه پیش رقم خورد؛ جایی که ورزشکاران به صورت دسته جمعی از کمیسیونی که متعلق به خودشان بود استعفا دادند تا جرقه حاشیه‌ها از همان‌جا زده شود. ورزشکاران دو دسته شده و در رسانه‌های مختلف علیه یکدیگر بودند.


اتفاقاتی داشت رقم می‌خورد که غیر‌قابل باور بود. به‌قول یکی از المپین‌ها نمی‌دانم چرا این رفتارها را انجام می‌دهند. مگر چه سود و منفعتی دارد که دوستان به این شکل از خجالت هم در می‌آیند؟ ما که رفتیم، بذارید توی سر و کله هم بزنند. سال 96 بود که کمیسیون ورزشکاران شکل گرفت و آن زمان گمان همه این بود که این کمیسیون شکل می‌گیرد تا صدای همین ورزشکاران راحت‌تر به گوش مسوولان برسد. اما نه تنها این اتفاق نیفتاده است، بلکه مشکلی دیگر به مشکلات ورزشکاران اضافه شده است. هیچ پلی از سمت ورزشکاران به سمت مسوولان زده نشده و دریغ از یک حل مشکل. وقتی آنها بین خودشان اختلاف دارند دیگر چطور می‌شود انتظار داشت برای حل مشکل سایر ورزشکاران قدم بردارند؟
در هر صورت انتخابات برگزار شد و جلسه ورزشکاران به صورت لایو در اینستاگرام برای خبرنگاران پخش شد. باید از واژه تاسف استفاده کرد، چرا که بحث‌های ردوبدل شده در این جلسه گاهی آنقدر دلخراش بود که حتی نمی‌شود آن را روی کاغذ نوشت.تنش بین قهرمانان برای دو پست ریاست و نایب رئیسی حالا این علامت سوال را مقابل ذهن خیلی‌ها به وجود می آورد که پس چه شد مرام و معرفت و پهلوانی؟ آقایان، خانم‌ها؛ این کمیسیون متعلق به شماست برای حل مشکلات شما، نه بروز اختلافات تازه، سلایق شخصی و لجبازی‌های بچه‌گانه!


هادی ساعی: این کمیسیون باید نیازهای ورزشکاران را بر‌طرف کند
هادی ساعی، رئیس کمیسیون ورزشکاران پس از این کمیسیون در این باره گفت: «این کمیسیون تنها منبعی است که امکان برقراری ارتباط مستقیم و مکاتبه با رئیس کمیته ملی المپیک را دارد و کمیته بین‌المللی المپیک برای این کمیسیون اهمیت ویژه‌ای قائل است.»
او اشاره به وظایف این کمیسیون کرد و ادامه داد: « اعضای این کمیسیون می‌توانند نماینده ورزشکاران باشند، نیازهای آنان را برطرف کنند و به رئیس کمیته ملی المپیک مشاوره دهند. با توجه به شرایط ویژه جهانی و نزدیک بودن المپیک این کمیسیون نقش پررنگ‌تری دارد.»
ساعی اشاره‌ای به درگیری‌ها و حاشیه‌های به وجود آمده نکرد و سعی کرد در این‌باره اظهار‌نظری نکند. او در پایان با اشاره به وضعیت تکواندو در کشور گفت: « من در تکواندو مدیر فنی تیم‌ملی هستم؛ در رده آقایان دونفر سهمیه المپیک را کسب کرده‌اند و در رده بانوان شانس کسب دو سهمیه را داریم.»



زهرا نعمتی: همیشه تمامیت‌خواه نباشیم
بانوی تیرانداز و المپیکی ایران که برای پست ریاست در کمیسیون ورزشکاران کاندیدا شده بود در این‌باره می‌گوید: «خب من به آقای ساعی تبریک می‌گویم. البته فکر می‌کنم آقای ساعی چند مسوولیت در زمینه‌های مختلف دارد و اکنون با ریاست کمیسیون ورزشکاران هم مسوولیتش سنگین‌تر شده است.»
او که با ایسنا حرف زده بود، ادامه داد: « امیدوارم بتواند به ورزشکاران کمک بیشتری کند و ما حتما هم با افتخار درکنار او هستیم. همچنین امیدوارم روزی بتوانیم از طریق کمیسیون ورزشکاران منش قهرمانی و پهلوانی را الگو‌سازی و به هم یادآوری کنیم. ای‌کاش در این بخش بتوانیم به تمام قهرمانان و ورزشکاران یاد بدهیم که همیشه تمامیت‌خواه نباشیم و همدلی بیشتری داشته باشیم. به نظرم این مساله اهمیت بیشتری نسبت به رسیدن به پست‌ها، جایگاه‌ها و ریاست‌ها داشته باشد.»