پای قولم به هواداران تراكتور ماندم

ساکت الهامی در گفت‌وگو با جام‌جم: فقط خدا می‌داند چه زجری كشیدم

پای قولم به هواداران تراكتور ماندم

قهرمانی تراكتور در شرایط خاصی رقم خورد. بار دیگر به اتفاقات نگاه كنید؛ سرخ‌ها در هفته‌های پایانی لیگ عملكرد بدی داشتند و ممكن بود سهمیه آسیا را از دست بدهند. بعد از صعود به فینال، دو ستاره تیم از لیست بیرون رفتند و قبل از آن، همه بازیكنان خارجی به خانه بازگشتند، اما این تیم قهرمان شد؛ قهرمان جام حذفی. جالب این‌كه ساكت الهامی این قهرمانی را برای تراكتوری‌ها به ارمغان آورد. با ساكت بعد از این قهرمانی گپ زدیم كه می‌خوانید.
 سرانجام فصل با جامی كه شما آن را در آغوش گرفتید به اتمام رسید. چقدر خوشحال هستید از این بابت؟
نمی‌دانم چطور از خدا تشكر كنم؛ او به من عزت داد تا تیمم قهرمان شود. خدا را شكر كه پای قولم به هواداران تراكتور ماندم. این قهرمانی را به تك‌تك طرفداران تراكتور در ایران و سراسر دنیا تبریك می‌گویم. حق‌شان بود، نوش‌ جان‌شان. ممنونم كه ما را در سخت‌ترین مسیر و دشوارترین فصل هم همراهی كردند. دَمِ‌شان گرم و امیدوارم دلشان با این قهرمانی شاد شده باشد. به آنها قول قهرمانی دادم و خدا را شكر كه روسفید شدم.
 به نظر سختی‌های زیادی داشتید برای رسیدن به این آرامش...
بله! من دوست ندارم كام هواداران را در این روزها تلخ كنم. به‌هر حال قهرمانی‌مان آن‌قدر شیرین بود كه به این زودی‌ها فراموش نمی‌شود، اما می‌خواهم این را بگویم كه برای رساندن تراكتور به قهرمانی، خیلی سختی كشیدم. فقط خدا می‌داند در این مسیر چه زجری را تحمل كردم و صدایم در‌نیامد. من با خدا معامله كردم و خودش جوابم را با قهرمانی داد.
 بازیكنان تراكتور هم انصافا سنگ‌تمام گذاشتند در این مسیر.
آنها بهترین بازیكنانی هستند كه می‌شناسم. با تمام وجودشان تلاش كردند. هر كدام از آنها به جای دو نفر در زمین می‌دوید تا به قهرمانی برسد. البته همیشه ضعف‌هایی هم وجود دارد، ولی انصافا مقابل تیم بزرگی مثل استقلال عالی بازی كردیم. در مجموع فكر می‌كنم با این بازیكنان سال فوق‌العاده‌ای داشتیم و حتی معتقدم كه می‌توانستیم در جدول رده‌بندی لیگ هم جایگاه بهتری به دست بیاوریم، چون این بچه‌ها لیاقت و شایستگی هر عنوانی را دارند. آنها بودند كه تیم را به قهرمانی رساندند. البته لطف خداوند و حمایت همیشگی هواداران هم كمك كرد تا به هدف‌مان برسیم. این برد را به طرفداران تقدیم می‌كنم و همچنین زنوزی، مالك باشگاه كه اثر بالایی بر تیم دارد.
 ماجرای اخراج شما و آن همه جنجال در كنار خط چه بود؟
بگذارید در این شرایط حرفی در‌خصوص شرایط داوری نزنم. بهتر است هیچ نگویم و قضاوت را به مردم بسپارم، اما فقط این جمله را تكرار می‌كنم كه برخی تصمیمات تیم داوری باعث شد اذیت شویم. با این حال بازیكنانم آن‌قدر با تعصب و غیرت بازی كردند تا در چنین شرایطی هم به برد برسیم. بازیكنانم طوری در زمین كار كردند كه حتی اشتباهات داوری كه همیشه سهوی است هم روی عملكردمان تاثیری نگذارد.
 پیروزی مقابل استقلال در فینال برای شما چه طعمی داشت؟
ما استقلال را بردیم و این را نباید فراموش كرد. استقلال تیم بزرگی است كه مثل تراكتور، میلیون‌ها هوادار دارد. البته می‌دانیم كه شكست استقلال در فینال حذفی از بزرگی نام و نشان این باشگاه و طرفدارانش نمی‌كاهد، ولی باید بدانید ما تیمی را بردیم كه در هر دو جام این فصل مدعی بود. استقلال در لیگ نایب‌قهرمان شد و به فینال جام حذفی رسیده بود كه اینجا هم ما با قهرمانی به پایان رساندیم. فصل خوبی كه داشتیم با قهرمانی تمام شد و مقابل تیم مورد احترام و بزرگی مثل استقلال به پیروزی رسیدیم كه شیرینی این قهرمانی را بیشتر كرد.
 فینال تماشاگری نداشت، اما در تبریز و برخی شهرهای دیگر، مردم شور و حال وصف‌ناپذیری را شاهد بودند. چه حسی داشتید وقتی این خبرها را می‌شنیدید؟
من بسیاری از این فیلم‌ها را دیدم و از تماشای شادی طرفداران تراكتور افتخار كردم. ما كار بزرگی کردیم و نام این بازیكنان تا همیشه در تاریخ فوتبال كشورمان باقی می‌ماند. خدا را شكر كه با وجود سه كاپیتان تیم ملی و بازیكنانی كه از تمام وجودشان برای قهرمانی مایه گذاشتند، بهانه شادی هواداران و تمام آذری زبان‌ها شدیم. همه ما مزد زحمات و خون دل‌خوردن‌مان را
گرفتیم.

الهامی در تراكتور می‌ماند؟
وقتی به تراكتور آمدم، آرزویم این بود كه بتوانم با این تیم و همین بازیكنان، با حمایت طرفدارانی كه در سرما و گرما تراكتور را تشویق می‌كنند، به قهرمانی در لیگ برسم، اما به خاطر اتفاقات زیادی كه پیش آمد، به خواسته‌ام نرسیدم. هدف دیگر من، كسب سهمیه آسیایی و قهرمانی در جام حذفی بود كه این اتفاق افتاد.  حالا من اولین مربی ایرانی قهرمان روی نیمكت تراكتور هستم و این افتخاری است كه بابت اعتماد هواداران و كادر مدیریتی خلق شد. این‌كه در این تیم بمانم یا نه با مدیریت باشگاه است، اما خود امیدوارم در ادامه مسیر، باز هم بتوانم به تراكتور خدمت كنم.