کوتاه از حوادث

کوتاه از حوادث

 ۲۳ قلم انواع اشیای عتیقه دوران صفوی از قاچاقچیان در بندرعباس كشف و چهار نفر در  این باره بازداشت شدند. ماموران انتظامی شهرستان بندرعباس با رصد اطلاعاتی باخبر شدند كه افرادی قصد انتقال و فروش تعدادی اشیای عتیقه را دارند. در جریان تحقیقات مخفیگاه قاچاقچیان میراث فرهنگی در یكی از محله‌های شهرستان بندرعباس به دست آمد. همزمان با حضور ماموران در آنجا چهار نفر در این  باره  بازداشت شدند و در بازرسی از مخفیگاه آنها اشیای عتیقه‌ای ازجمله تاج، گوشواره، دستبند، گردنبند، خنجر و انواع سنگ‌های قیمتی كشف شد. كارشناسان میراث فرهنگی اشیای كشف‌شده اعلام كردند، اموال مربوط به دوران صفویه بوده و  بیش از هشت میلیارد تومان ارزش مالی دارد.
 مردی  که  زن سابقش را به قتل رسانده، تحت‌تعقیب پلیس قرار گرفت. این زوج که به‌تازگی از هم جدا شده بودند بر سر نگهداری فرزند اختلاف داشتند و هر کدام خواستار نگهداری فرزند  از سوی خود بودند. مرد جوان بعداز جدایی در  حالی که چاقو به دست  داشت   مقابل خانه  زن سابقش  در یکی از محله‌های شهر گرگان رفت و بعداز دعوا با وی، همسرش را با ضربه چاقو  کشت و متواری شد.
 دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ری از دستگیری متهم به قبرفروشی غیرقانونی در «ابن‌بابویه» این شهرستان خبر داد.
غلامرضا نوفرستی در گفت‌و‌گو با مهر، در تشریح چگونگی عملكرد متهم گفت: وی در ورودی آرامگاه ابن‌بابویه مغازه‌ای داشته كه اقدام به فروش وسایل مربوط به مراسم ترحیم می‌كرده و از این طریق توانسته اعتماد مردم را جلب كند، مردم برای دفن اموات خود به متهم رجوع می‌كردند و مبالغی را كه وی برای فروش قبر مطالبه می‌كرده را پرداخت می‌كردند.از مردم خواستیم اگر شكایتی از فرد دستگیر‌شده دارند، به دادسرا مراجعه كنند، كه تاكنون چهار نفر مراجعه كرده‌اند. هركدام از شاکیان مبالغی بین ۴۰ الی ۵۰ میلیون تومان برای قبر به متهم پرداخت كرده بودند كه بررسی‌ها و مستندات نشان می‌دهد حدود پنج میلیون تومان از این مبالغ به آرامستان پرداخت شده و مابقی آن را خود متهم بر‌داشته است.